28
پنج شنبه, مارس
پنجشنبه 9 فروردين 1403 Thursday 28 March 2024 18 رمضان 1445

پزشکان بدون مرز

ایران

در ارتباط با افزایش اعتراض جهانی به اقدام رژیم ایران، در ارتباط با اخراج سازمان پزشکان بدون مرز توسط سپاه پاسداران و جناح تندرو در ایران که برای کمک به مردم آمده بودند .وزارت بهداشت حکومت اعلام کرد از ظرفیت این سازمان برای درمان اتباع خارجی درون کشور استفاده خواهد شد.

 کیانوش جهان‌پور، در این باره گفت: «اگر این نهاد تمایل داشته باشند، می‌توانیم محل‌هایی را که اتباع خارجی ساکن ایران می‌توانند خدمات دریافت کنند، برای دریافت خدمات به آن‌ها پیشنهاد بدهیم».

وی افزود: استان اصفهان فعلا نیازی به بیمارستان صحرایی این سازمان ندارد و ما می توانیم این کمک ها را به اتباع خارجی بدهیم .

وی نگفته است که کدام اتباع خارجی ؟

شماری از کاربران نوشته اند: منظور ایشان از اتباع خارجی کیست؟ برادران حوثی ،عراقی یا فلسطینی و لبنانی و سوری ؟

اخراج پزشکان بدون مرز بدنبال سخنان نوروزی علی خامنه‌ای،‌ ‌ با طرح اتهام‌های “تولید یک بخش ویروس کرونا برای ایران” و نقش آمریکا در تولید آن؛ توسط سپاه پاسداران و شماری از مقام‌های سیاسی جمهوری اسلامی که انرا بی‌احتیاطی خطرناک خوانده بودند صورت گرفت.

سازمان پزشکان بدون مرز نیز با اشاره به اخذ مجوزهای قبلی و دعوت مقام‌های ایران با فعالیت آن‌ها، اعلام کرد که متوجه دلیل مخالفت جمهوری اسلامی نشده است.

پزشکان بدون‌مرز نهادی غیردولتی است که در بحران‌هایی از جمله جنگ، زلزله‌، سیل و اپیدمی بیماری‌ها، برای کمک اقدام به اعزام پزشک، پرستار و نیروهای داوطلب به مناطق آسیب‌دیده در جهان می‌کند.

انتشار خبر جلوگیری از فعالیت این گروه در ایران با واکنش گسترده کاربران رسانه‌های اجتماعی روبه‌رو شد. شماری از کاربران ایرانی نوشته اند : رفتار دوگانه مقام‌های جمهوری اسلامی در انتقاد از تحریم‌ و عدم کمک به ایران و هم‌زمان پس فرستادن کمک‌های خارجی را مورد انتقاد قرار دادند.

این خبر در سطح بین‌المللی نیز با واکنش زیادی همراه بوده، مایک پمپئو،‌ وزیر خارجه ایالات متحده در این باره نوشت: «مردم ایران رنج‌دیده‌ترین قربانیان این رژیم‌اند».

به دنبال کمک های بشردوستانه به ایران برای مقابله با کورونا، صندوق صلح جهانی روسیه نیز از ارسال تجهیزات پزشکی به ایران خبر داد و دراین باره گفت: اکنون زمان تسویه حساب های سیاسی یا هرگونه کدورتی نیست. ما باید به مردم کمک کنیم تا زنده بمانند. و دولت ها ی پذیرنده نیز باید همکاری کنند.

لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته امور بین الملل دوما افزود: ما به نوبه خود، از طریق صندوق صلح روسیه (RFM)، که پیشتر نیز مجموعه ای از تجهیزات پزشکی را ارسال کردیم و تهران را در همه سطوح پشتیبانی خواهیم کرد.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید