18
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 30 فروردين 1403 Thursday 18 April 2024 9 شوال 1445

کیت هایی که چین برای ایران فرستاده، استاندارد و قابل استفاده نیست

ایران

در شبکه های اجتماعی گزارش شده که کیت های چینی که سپاه پاسداران به تازگی از چین به ایران فرستاده شده، فاقد استانداردهای لازم بوده و قابل استفاده نیست.

 سخنگوی وزارت بهداشت حکومت، در این زمینه گفت: : «بیشتر کیت‌های تشخیصی که تاکنون در ایران استفاده شده کیت‌های اروپایی بوده که سازمان‌های بین‌المللی به ایران اهدا کرده بودند، هنوز از کیت‌هایی که صلیب سرخ چین به ایران داده زیاد استفاده نشده اما خطای این کیت‌ها را تایید نمی‌کنیم».

این در حالی که پیشتر گزارش‌هایی از بالا بودن درصد خطای کیت‌های ساخت چین منتشر شده است.روزنامه بریتانیایی گاردین در این باره نوشت دولت اسپانیا ۹۰۰۰ هزار کیت ساخت چین را از چرخه استفاده خارج کرده چرا که مشخص شده میزان دقت آنها تنها ۳۰ درصد است.

دولت چین نیز پیشتر در تایید این خبر گفته است که نام شرکت سازنده این کیت‌ها در فهرست تولید کنندگان مورد تایید دولت نبوده است.

همزمان، برخی رسانه‌های محلی جمهوری چک هم گزارش کرده‌‌اند نزدیک به ۸۰ درصد از کیت‌های تشخیص سریع کرونا که از چین به این کشور وارد شده، معیوب هستند.

روحانی و مقامات دولتی وی ادعا می کنند که وضعیت ایران در ارتباط کورونا نسبت به برخی کشورهای اروپایی مثل اسپانیا، ایتالیا، لوکزامبورگ یا سوئیس یا برخی ایالات آمریکا بسیار بهتر است و صحنه هایی که در انجا می‌بینیم، به هیچ وجه در ایران نداریم».

پیشتر صداوسیمای جمهوری اسلامی، تصاویری از اسکان بیماران یک بیمارستان کرواسی در جریان زلزله زاگرب را به عنوان در خیابان ماندن بیماران کرونا در ایتالیا پخش کرده بود.

حسن روحانی، نیز گفته بود: «شما تهران را با لندن، برلین، پاریس مقایسه کنید. ببینید آنجا چه خبر است. ببینید قفسه فروشگاه‌های آنها خالی شد. برای یک تکه دستمال کاغذی بین دو نفر دعوا شد، مردم برای مواد غذایی ناراحت و نگران هستند و بیمارستان‌هایشان اعلام می‌کنند ما جا نداریم اما ما به رغم این شرایط تأمین کردیم».

در شبکه های اجتماعی امده است که جمهوری اسلامی بالاخره پس از دو ماه از همه گیری ویروس کرونا در ایران، به تازگی محدودیت‌هایی را برای تردد در سراسر کشور اجرا کرد. این در حالی است که سخنگوی وزارت بهداشت درباره سفرهای نوروزی چند روز اخیر گفت: «عده زیادی از مردم در سفرها بیماری را منتقل کردند یا خودشان مبتلا شدند و حتی مواردی از فوت مسافران را در شهرهایی که به سفر رفته بودند، داشتیم».

حکومت ایران از ابتدای شیوع کرونا تا روزهای اخیر بر اندازه‌گیری تب مردم تکیه می‌کرد، اما سخنگوی وزارت بهداشت این روش را رد کرد و گفت: این روش قطعا روش دقیقی برای شناسایی افراد بیمار از افراد سالم نیست با مصرف یک استامینوفن یا بروفن می‌توان تب را کنترل کرد و موارد نداشتن تب کاذب زیاد است».

در پی کمک های جهانی به حکومت ایران برای مقابله با کورونا سفیر ایران در چین و مغولستان از اهدا محموله پانصد تختخوابی چین به ایران خبر داده و گفت: این محموله شامل پانصد اتاق پیش ساخته بیمارستانی اهدایی دو شرکت چینی شامل تخت، میز، صندلی است که این هفته با یک هواپیمای باری به تهران ارسال خواهد شد.

کشاورز زاده افزود: تاکنون با ۲۱ پرواز هواپیمایی ماهان کمک ها ازچین به ایران ارسال شده است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید