25
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 Thursday 25 April 2024 16 شوال 1445

در حالی که شمار مبتلایان در ایران مرتبا بالا می رود، مواردی از ابتلای کودکان نیز گزارش شده است

ایران

با آن که برخی پزشکان گفته بودند که ویروس کورونا معمولا افراد سالخورده و بیمار را هدف قرار می دهد، ولی همچنان موارد از ابتلای افراد کاملا سالم و حتی کودکان خردسال می رسد. در گزارشی از شهر گناباد آمده است که کورونا یک کودک ۳۵ روزه را نیز مبتلا کرده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: والدین این نوزاد که خانواده‌ای از تربت حیدریه هستند، این نوزاد را با علائم تنفسی به بیمارستان منتقل کردند و با توجه به علائم بالینی، تست کرونا از این نوزاد صورت گرفت که نتیجه آن مثبت بود. خوشبختانه حال عمومی نوزاد مساعد است و ابتلا به بیماری در این سن بسیار نادر است؛ پیش از این نیز کودک سه ساله در گناباد به این ویروس مبتلا شده بود که بهبود یافت.

در میان قربانیان نظامی کورونا خبر رسید که پاسدار موسی زاده که فرمانده گردان ثارالله و همچنین در گذشته جانشین سابق فرماندهی انتظامی خراسان شمالی را برعهده داشت ۴ فرودین بر اثر بیماری کرونا مرده است

در این گزارش آمده است که موسی زاده در سرکوب قیام آبان در گنبدکاووس استان همجوار خراسان شمالی گلستان، دست داشته است.

به موجب این گزارش، دستکم ۵۰ افغان بر اثر ابتلا به کرونا در ایران ‘درگذشته‌اند. سفارت افغانستان با تایید این خبر گفت: “این رقم را تا زمان دستیابی به اسناد درست، رسمی و مستند تایید نمی‌کند”.

همچنین در بین صنف رانندگان نیز حدود ۲۰ راننده اتوبوس به کورونا مبتلا شدند.

ترفع، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران پیشتر در ارتباط با نبود مواد ضدعفونی و ماسک و دستکش در ناوگان اتوبوسرانی انتقاد کرده بود و خواهان ارائه این امکانات شده بود.

در شبکه های اجتماعی در ارتباط با وضعیت جابجایی مسافران خطوط بی آر تی در تهران روز دهم فروردین گزارش تصویری منتشر شده که در ان نشان می دهد مسافران در جمعیتی بسیار نزدیک به هم در داخل اتوبوس ایستاده اند و خبری از اجرای طرح محدود کردن اتوبوس ها توسط مدیریت اتوبوسرانی تهران و حومه! نیست.

کاربران در این باره نوشته اند: انگار نه انگار که اتفاقی افتاده، اتوبوس پر از مسافر است و معلوم نیست چند نفر ناقل کرونا هستند. در برخی کشورها محدودیت سوار شدن مسافر برای اتوبوس‌ها اجرا می‌کنند تا فاصله فیزیکی در شرایط ضروری برای خروج از خانه حفظ شود.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید