28
پنج شنبه, مارس
پنجشنبه 9 فروردين 1403 Thursday 28 March 2024 18 رمضان 1445

تهران ژانویه ۲۰۲۰

ایران

- «سپاه پاسداران تبدیل به یک کشور درون ایران شده و مانع پیشرفت بسیاری از بخش‌های اقتصادی شده.»
-«ایرانیان ساکن ایالات متحده و سراسر جهان موفقیت کسب می‌‌کنند درحالی که ایرانیان در کشور خود اینگونه موفق نیستند.»
-«قبل از انقلاب، آمریکا دومین شریک تجاری ایران بود و این اتفاق دوباره باید بیفتد.»
-«زنان در ایران حتی از ابتدایی‌ترین منزلت انسانی محروم هستند.»
- «میانگین درآمد رزمنده حزب‌الله دو تا سه برابر درآمد یک آتش‌نشان ایرانی است.»
- «ایالات متحده، با روحیه آزادیخواهی خود، از صدای مردم ایران که برای مدت طولانی نادیده گرفته شده است حمایت خواهد کرد.»

 برایان هوک مسئول امور ایران در وزارت خارجه آمریکا در نامه‌ای با عنوان «امید برای مردم ایران» نوشته ایالات متحده از صدای مردم ایران که برای مدت طولانی نادیده گرفته شده حمایت خواهد کرد و ۴۰ سال آینده تاریخ ایران نه با سرکوب و ترس بلکه با آزادی و تحقق برای مردم ایران رقم خواهد خورد.

در مقدمه این نامه که ۳۱ مارس ۲۰۲۰ (۱۲ فروردین ۹۹) منتشر شده است آمده «اخیراً  ایران  شاهد چهلمین  سالگرد  پیروزی انقلاب اسلامی بود، اما تعداد کمی از ایرانیان  فراتر از نخبگان  رژیم آن را جشن گرفتند. دلیل این عدم اشتیاق در بین ایرانیان عادی  امری  پوشیده  نیست.  بر اساس تمام جوانب منطقی، انقلاب نتوانسته است جامعه عادلانه و مرفهی را که  آیت‌الله روح‌الله  خمینی و سایر رهبران  انقلابی در سال ۱۳۵۷ به مردم ایران قول داده بودند  بسازد».

این مقام وزارت خارجه آمریکا می‌نویسد: «امروز، انقلاب عمدتاً به نخبگان ریاکار رژیم تعلق دارد. صندوق ستاد آیت‌الله علی خامنه‌ای، به ارزش ده‌ها میلیارد دلار، قرار بود یک خیریه باشد اما اکنون املاک ایرانیان را برای حفظ رژیم مصادره می‌کند. سپاه پاسداران تبدیل به یک کشور درون ایران شده و مانع پیشرفت بسیاری از بخش‌های اقتصادی شده است. وزیر امور خارجه ایران در حالی که رژیم وی توئیتر را برای ایرانیان فیلتر کرده است، ازطریق حساب توئیتر خود با جهان صحبت می‌کند».

هوک پرسیده «آیا زمان آن نرسیده است که دولت ایران ۴۰ سال شکست و سوء مدیریت را پشت سر بگذارد؟ آیا وقت آن نرسیده است که سیاست‌‌‌هایی که مردم ایران و ایالات متحده را از سال ۱۳۵۷ جدا کرده است کنار گذاشته شود».

در بخشی از این نامه آمده «ایران نیز مانند ایالات متحده، جامعه‌ای پویا دارد که نه تنها نمی‌خواهد منزوی باشد بلکه می‌خواهد با ملت‌های دیگر مراوده داشته باشد. ایرانیان ساکن ایالات متحده و سراسر جهان موفقیت کسب می‌‌کنند درحالیکه ایرانیان در کشور خود اینگونه موفق نیستند».

هوک می‌نویسد: «مردم ایالات متحده و ایران باید روابط دیپلماتیک داشته باشند. ما می‌‌توانیم بازگشایی سفارت جدید آمریکا را در تهران پیش‌‌بینی کنیم که برای گردشگران، مسافران کاری و معلمان ویزا صادر می‌‌کند. همچنین باید پروازهای مستقیم از تهران به نیویورک یا لس آنجلس انجام شود. قبل از انقلاب، آمریکا دومین شریک تجاری ایران بود و این اتفاق دوباره باید بیفتد. پیش از انقلاب، پنجاه هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌‌های آمریکا مشغول به تحصیل بودند. روابط جدید درها را به روی فرصت‌‌های فوق‌‌العاده‌‌ای باز خواهد کرد.»

در بخش دیگری از این نامه آمده «یکی از همین روزها، باهوش‌‌ترین افراد در کشورهای ما می‌‌توانند برای حل مشکلات مردم ایران تلاش کنند. با روابط آزاد بین ایالات متحده و ایران، با هم می‌‌توانیم آلودگی شدید هوای تهران را کاهش دهیم؛ خانه‌‌هایی بسازیم که در برابر زلزله در کرمانشاه مقاومت کنند؛ درمان‌‌های جدید پزشکی را برای جانبازان جنگ ایران وعراق ارائه دهیم و آب را به دریاچه ارومیه و زاینده رود بازگردانیم».

این مقام وزارت خارجه آمریکا می‌گوید «کشورش برای دستیابی به منافع متقابل آماده است تا با احترام متقابل با دولت ایران همکاری کند. اما برای ایجاد این فرصت و برای عادی سازی روابط و بهره‌مندی از تمام مزایایی که در پی خواهد داشت، رژیم ابتدا باید تصمیم بگیرد که می‌‌خواهد یک کشورعادی باشد و نه یک نهضت انقلابی».

او نوشته: «این رژیم بجای اینکه به دیکتاتورها، تروریست‌ها، ساخت موشک و شبه‌نظامیان بپردازد، باید برای مردم خود سرمایه‌گذاری کند. به لطف یارانه‌های رژیم، میانگین درآمد رزمنده حزب‌الله دو تا سه برابر درآمد یک آتش‌نشان ایرانی است. اگر ملت‌ها نتوانند این رژیم را مجبور به رعایت استانداردهایی بکنند که تمام ملت‌های دیگر بر اساس آنها عمل می‌کنند، ما باید خشونت مشابه بیشتری را در خارج از کشور و ظلم در داخل را انتظار داشته باشیم. مردم ایران، از جمله زنانی که حتی از ابتدایی‌ترین منزلت انسانی محروم هستند، از درون رژیم را تحت فشار قرار می‌دهند. آنها می‌خواهند سایر کشورها با تحت فشار قرار دادن از خارج آنها را حمایت کنند. این بهترین و محتمل‌ترین مسیر برای تقویت صلح و تأمین حقوق و آزادی‌هایی است که مردم ایران شایسته آن هستند و در سال ۱۳۵۷ به آنها قول داده شد».

در پایان این نامه آمده «ایالات متحده، با روحیه آزادیخواهی خود، از صدای مردم ایران که برای مدت طولانی نادیده گرفته شده است حمایت خواهد کرد. ۴۰ سال آینده تاریخ ایران نه با سرکوب و ترس، بلکه با آزادی و تحقق برای مردم ایران رقم خواهد خورد. امید برای مردم ایران».

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید