26
جمعه, آوریل
جمعه 7 ارديبهشت 1403 Friday 26 April 2024 17 شوال 1445

نوید تازه و امیدبخش در مبارزه با ویروس کورونا

ایران

در یک آزمایشگاه کوچک در جنوب سانفرانسیسکو در آمریکا چند بیولوژیست و متخصص بیماری های ویروسی‌ که بصورت پراکنده ولی‌ برای یک هدف هم کارتی میکنند نوید از یافتن یک روش جدید، سریع و بدون مشکل زا میدهند.


دکتر جکوب گلن ویل در ویدئو زیر توضیح میدهد که بر خلاف دیگر متخصصین و آزمایش گاه ها آنها بدنبال واکسن که مقاومت بدن را پیش از ابتلا به بیماری تقویت می‌کند و یا دوای معالجه که پس از ابتلا به بیمار داده میشود تا با بیماری مقابله کنند نبوده ا‌ند و با بهره گیری از مدل پاد تن ها همانند آن که در مبارزه با سم حیوانات سمی مأند مار، توانستند پاد تنی پیدا کنند که با ویروس کورونا مستقیما میجنگد.
ویروس کورونا مانند یک گوی میباشد که روی بدنه آن میخک ها )میخ های کوچک( یا سنبله های وجود دارد، این ویروس و استفاده از این میخک ها به سلول های سالم بدن حمله کرده و به آنها میچسبد و سپس آنها را میکشد.
این پادتن از همین روش ویروس بر ضد آن استفاده کرده و با پیوستن به بدن ویروس آن را خنثا می‌کند.
این روش همواره برای خنثا کردن سم حیوانات بکار برده شده و موفق بوده.
دکتر گلن ویل امیدوار است که این روش در بیش از ۹۰ درصد موارد بیماری کورونا موفق باشد.


وی ادامه داد که گام بعدی درخواست از ارتش آمریکا که یکی‌ از ساختار های کشوری برای مبارزه با بیماری کورونا میباشد برای آزمایش بیشتر و همچنین درخواست از دیگر آزمایشگاه های مستقل یا دولتی برای آزمایش بر روی داوطلبان است.
چنانچه آزمایش ها به خوبی‌ پیش برود، ساخت این پادتن بسیار آسان، سریع و کم خرج خواهد بود.
در دوره ریاست جمهوری اوباما قانونی‌ را به تصویب رساندند که آزمایش گاه ها و متخصصین مستقل یا دانشگاهی حق تحقیق در باره شیوه های جدید مبارزه با بیماری ها و یا یافتن روش معالجه با بیماری ها را نداشتند و این حق فقط متعلق به آزمایشگاه های مورد قبول دولت و بزرگ بود.
این قانون در واقع اختراعات و نوع آوری در موارد پزشکی‌ را کشت و کنترل را در دست سرمایه داران بزرگ و جهانی‌ گذاشت.
هنگام پیشامد ویروس کورونا رئیس جمهور ترامپ به محض شنیدن وجود این قانون آن را لغو کرده و پروانه پزوهش را برای همه آزمایشگاه های دانشگاهی، خصوصی و یا فردی آزاد کرد. به همین دلیل هر روز خبر جدید از نوآوری ها برای مبارزه با این بیماری پیدا میشود.
برای نمونه روش آزمایش برای پی بری به وجود ویروس در بیماران قبل از این آزادی بیش از چند هفته بود که در واقع نوشدارو پس از مرگ سهراب بود، به سرعت این زمان به روز ها سپس ساعت ها و اکنون به زیر ۲ دقیقه رسیده است.
نمودار زیر روش مبارزه با ویروس سارس را به همین مدل نشان میدهد که بر روی ویروس کورونا پیاده شده.

sars

 

برای آگاهی‌ بیشتر به تارنمای زیر رجوع کنید.

https://www.centivax.com/covid19

 

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید