25
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 Thursday 25 April 2024 16 شوال 1445

افزایش ۱۵ درصدی سفرهای بین شهری در ایران

ایران

ا وجود تاکیدات و توصیه های متعدد مبنی بر عدم انجام سفرهای غیرضروری و ماندن در خانه در ایران، مرکز مدیریت راه‌های ایران اعلام کرد که تردد بین استانی در شبانه روز گذشته حدود ١٥ درصد افزایش یافته است.

 

براساس این گزارش تردد در راه‌های برون شهری در سه روز گذشته نسبت به تعطیلات نوروز افزایش قابل توجهی دارد که علت آن بازگشت مسافران از سفرهای نوروزی عنوان شده است.

سایت انتخاب نوشته است که "تصاویر دریافتی از دوربین های نظارتی، سامانه‌های تردد شمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، اکنون به‌ استثنای محورهای مسدود و ممنوع،‌ مابقی جاده های مواصلاتی کشور باز و تردد در آن‌ها به روال عادی در جریان است".

این گزارش می افزاید که در ۲۴ ساعت گذشته میزان تردد نسبت به روز قبل ۱۴.۷ درصد افزایش داشته است.

امروز علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران از افزایش ۳۰ درصدی مراجعه به مراکز درمانی پایتخت در دو روز گذشته خبر داده است.

آقای زالی گفته است که "افزایش پرشمار مردم در سطح شهر نگران‌کننده است و قطعاً شرایط مقابله با بیماری را سخت‌تر می‌کند".

وی روز گذشته گفت که "هنوز نگرانی ها در مورد بازگشت موج دوم مسافران ‌نوروزی به قوت خود باقی است."

دو روز پیش سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران در نامه ای به حسن روحانی، رئیس جمهور نسبت به آغاز به کار فعالیت واحدهای تولیدی در ایران اعتراض کرده و نوشت "هر گونه تصمیم آتش به اختیار توسط هر دستگاه دولتی، غیردولتی، فرهنگی، مذهبی و غیره که مورد تأیید نباشد شعله‌هایش به سرعت دامن نظام سلامت و متعاقب آن اقتصادی کشور را خواهد گرفت".

از روز گذشته و با باز شدن مراکز اداری و تولیدی در ایران میزان رفت و آمد در شهرها نیز افزایش قابل توجهی یافته و شهر تهران نیز شاهد افزایش قابل ملاحظه سفرهای درون شهری است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید