24
چهارشنبه, آوریل
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 Wednesday 24 April 2024 15 شوال 1445

پمپئو در دیدار با وزیر خارجه برزیل به او چه گفت ؟

ایران

۱۱ مارس ۲۰۲۰ مایک پمپئو با وزیر امور خارجه برزیل در واشنگتن دیدار کرد، کمی‌ پس از آن ایران سفیر خود در برزیل را فرا میخواند و سفیر جدیدی اعزام برزیل می‌کند.

گزارش زیر از دیدار این سفیر جدید با رئیس جمهور برزیل؛

 

رئیس جمهور برزیل در دیدار سفیر جدید ایران بر تقویت مناسبات ۲ کشور به ویژه گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری برای جبران صدمات ناشی از کرونا تأکید کرد.

«حسین قریبی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در برزیل در دیدار با «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور برزیل استوارنامه خود را تسلیم وی کرد.

در این دیدار رئیس جهور برزیل با تمجید از جایگاه ایران به عنوان کشوری تاریخی، بر ضرورت همکاری دو کشور به منظور تقویت مناسبات به ویژه در حوزه تجاری تاکید کرد.

ژائیر بولسونارو در این دیدار که وزیر امور خارجه و دبیرکل وزارت خارجه برزیل نیز حضور داشتند، با اشاره به تلاش‌های این کشور برای مقابله با کرونا و نیز صدمات زیاد آن به اقتصاد و آسیب پذیری بخشی از جامعه به لحاظ تعطیلی کسب و کارها، لزوم برنامه ریزی برای برخورد با این مشکلات را مورد اشاره قرار داد و تقویت همکاری‌های اقتصادی برای جبران این صدمات در دوره پس از کرونا را ضروری برشمرد.

*اقتصاد برزیل می‌تواند مکمل اقتصاد ایران باشد

حسین قریبی سفیر جدید ایران در برازیلیا نیز با اشاره به مناسبات و روابط طولانی مدت و همواره دوستانه جمهوری اسلامی ایران و برزیل، اقتصاد برزیل را بزرگترین اقتصاد در منطقه و یکی از قدرت‌های نوظهور اقتصادی در جهان توصیف کرد که می‌تواند مکمل اقتصاد ایران باشد.

وی همچنین اظهار داشت: مقابله با شیوع کرونا فرصتی را برای همبستگی بیشتر ملت‌ها و کشورها با یکدیگر ایجاد کرده و ضروری است که دو دولت ضمن تداوم اقدامات درمانی و بهداشتی، به دنبال تدابیر و تمهیداتی برای برخورد با آسیب‌های اقتصادی دوران پسا کرونا نیز باشند.

سفیر جدید ایران عنوان کرد: ایران و برزیل دارای ظرفیت‌های زیادی در این زمینه هستند که می‌تواند به خوبی مورد بهره برداری به ویژه بخش‌های خصوصی دو کشور قرار گیرد.

رئیس جمهور برزیل و سفیر ایران همچنین در این دیدار در خصوص ابعاد مختلف روابط دوجانبه ایران و برزیل و ضرورت تقویت این روابط بحث و تبادل نظر کردند.

«حسین قریبی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در برزیل هفته پیش رونوشت استوارنامه خور را تسلیم «اوتاویو براندلی» قائم مقام وزیر خارجه برزیل کرده بود.

قائم مقام وزیر خارجه برزیل در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی دو کشور و اینکه ایران اولین کشوری بود که سفارت خود را در پایتخت جدید برزیل در سال ۱۹۶۰ تاسیس کرد، اظهار داشت: زمینه‌های زیادی برای توسعه و‌ گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه بین دو کشور وجود دارد که نیازمند همکاری نزدیک طرفین است و برزیل برای تحقق این امر آمادگی دارد.
وی همچنین اظهار داشت: بحران ناشی از ویروس کرونا نشان داد که همیشه مشکلات فراگیری در جهان وجود دارند که نیازمند همکاری کشورها با یکدیگر برای مهار آن است.

برزیل با هشت و نیم میلیون کیلومتر مربع مساحت، ۲۱۰ میلیون نفر جمعیت، ۲۰۳۳ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی و چهارصد میلیارد دلار تجارت خارجی سالانه هشتمین اقتصاد بزرگ جهان است و مهمترین شریک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در قاره آمریکا می‌باشد.

حسین قریبی پیش از تصدی به این سمت دستیار وزیر خارجه بود. او جایگزین سید علی سقائیان سفیر پیشین ایران در برازیلیا شده است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید