29
دوشنبه, آوریل
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 Monday 29 April 2024 20 شوال 1445

رنگ زدن قورباغه و فروش آن ....

ایران

پس از ساخت جنگنده های پیشرفته، موشک های بالستیک، واکسن کورونا و نیروگاه هسته یی در آشپزخانه اکنون رژیم به یک دستاورد جدید در صنعت بالگرد سازی بشارت میدهد.
این بالگرد ها همان مدل های عتیقه چینی، روسی و یا آمریکایی هستند که از دور خارج شده ا‌ند و رژیم با یک رنگ زنی‌ و چسباندن برچسب جمهوری اسلامی آنها را اختراع می‌کند.
کشوری که هنوز تکنولوژی ساخت موتور یک ماشین و یا حتا پیچ و مهره را ندارد این ادعا ها فرد را یاد مثل معروف “قاچ زین را بچسب اسب سواری پیشکشت” می‌ اندازد.

 

خبر از باشگاه خبر نگاران جوان

کشور‌های مختلف با توجه به نیاز خود، روی ساخت انواع بالگرد‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند تا در لحظه مناسب بتوان از آن‌ها بهره برد و به همین خاطر در حال حاضر انواع بالگرد‌های ترابری، پشتیبانی و رزمی ساخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اتفاقاتی چون جنگ و بلایای طبیعی باعث شد تا بالگرد‌های ترابری و پشتیبانی ساخته شوند تا از طریق آن‌ها بتوان ادوات مورد نیاز جنگی را در خطوط مقدم جابه‌جا کرد یا در هنگام وقوع بلایای طبیعی از این طریق بتوان به مناطق خسارت دیده امدادرسانی کرد، این موضوع در جمهوری اسلامی ایران هم وجود دارد.

متخصصان نظامی کشورمان در سال‌های اخیر توانستند با ترکیب دانش بومی و تکنولوژی روز دنیا بالگرد‌های پشتیبانی چون بالگرد ملی صبا را طراحی و روانه میدان کنند تا در مواقع لازم از آن استفاده شود، این بالگرد بومی که به دست متخصصان افتخارآفرین شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگرد ایران وابسته به سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع ساخته شده دارای قابلیت‌های ویژه پشتیبانی است.

saba

در این زمینه سردار حسین دهقان وزیر سابق دفاع گفته است که با توجه به نیاز کشور به بالگرد‌هایی در کلاس وزنی متوسط که بالاترین درخواست و نیاز آتی می‌باشد؛ شرکت پنها با همکاری شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی صنایع مختلف در وزارت دفاع اقدام به طراحی، ساخت و تولید بالگرد ملی صبا ۲۴۸ کرد.

اما این تمام راه نبود، پس از صبا متخصصان کشور به سمت تولید بالگرد رزمی که مورد نیاز کشور بود رفتند؛ موقعیت خاص جمهوری اسلامی ایران در منطقه‌ای پرتلاطم به نام غرب آسیا این نیاز را ایجاد کرد که در نتیجه آن بالگرد رزمی طوفان ۱ و ۲ به دست جوانان کشور ساخته شدند.

طوفان - ۱ نتیجه فعالیت متخصصان ایرانی

همان کبرای قدیمی‌ با برچسب اسلامی

جنگ تحمیلی عراق علیه ایران فرصت خوبی را ایجاد کرد تا جوانان کشورمان با تمام توان وارد میدان شوند و از این تهدید یک فرصت بزرگ بسازند و همین عامل رشد کشور در طول ۴۰ سال گذشته بود، متخصصان حوزه نظامی پس از پایان جنگی ۸ ساله، سرعت رشد خود را افزایش دادند و با روش مهندسی معکوس توانستند بسیاری از تجهیزات نظامی کشور را بومی سازی کنند که یکی از آن‌ها بالگرد طوفان بود.

Cobra

پیش از انقلاب، محمدرضا پهلوی به دلیل وابستگی به غرب با صرف هزینه فراوان تعداد زیادی بالگرد کبرا را از ایالات متحده آمریکا خریداری کرد که تمامی مراحل تعمیر و نگهداری آن را نیرو‌های خارجی انجام می‌دادند که پس از پیروزی انقلاب و خروج آن‌ها از کشور تمامی پرنده‌ها زمین‌گیر شدند، اما با همت جوانان همه دوباره به جریان پرواز بازگشتند، اما این تمام ماجرا نبود.

نیرو‌های ایرانی با صرف ساعت‌ها توانستند بالگرد آمریکایی بل‌ای اچ – ۱ را به روش مهندسی معکوس دوباره ساخته، اما این بار آن را ارتقا دادند به نحوی که با نمونه اولیه خود هم مطابقت نداشته باشد، البته شاید در ظاهر شبیه هم باشند، اما تمامی سیستم‌های داخلی آن به طور کامل ایرانی هستند و این گونه بود که طوفان - ۱ متولد شد.

این بالگرد بومی برای عملیات‌های نظامی خود به سامانه‌ها و سلاح‌های پیشرفته‌ای شامل موشک‌های ضد تانک، راکت‌انداز و توپ ۲۰ میلیمتری مجهز شده و از چابکی بسیار بالا همراه با آخرین فناوری‌های مطرح در بالگرد‌های تهاجمی برخوردار است.

در ساخت خانواده بالگرد طوفان - ۱، از بومی‌سازی دانش و فن آوری ساخت و تولید بالگرد تک و تهاجمی، تولید انواع قطعات و مجموعه‌ها شامل انواع پانل‌های ساندویچی، شیشه‌های هوایی، فورج آلیاژ‌های فولادی و آلومینیومی، ریخته‌گری‌های دقیق تحت فشار و ماسه‌ای، جوشکاری، فرم‌دهی قطعات به روش‌های سرد و گرم، مخازن سوخت مقاوم در برابر ضربه، سامانه‌های گرداننده، هیدرومکانیک، کنترل پرواز، سوخت رسانی، متعلقات موتور، سامانه‌های نمایشگر چند منظوره (MFD) و نمایشگر تصویری میدان نبرد (HUD) و مخابرات نوین استفاده شده که همه ایرانی هستند.

البته خبر ادامه دارد و نوشته از چسباندن برچسب جدید و ارائه طوفان ۲ و و و  میشود، که ما نیازی به تکرار آنها اینجا نمی‌ بینیم تا به شما سردرد ندهیم.

 

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید