20
شنبه, آوریل
شنبه 1 ارديبهشت 1403 Saturday 20 April 2024 11 شوال 1445

آیا خامنه ای تعقل خود را از دست داده است؟

ایران

محافل خبری در تهران به “رادیو پیام اسرائیل” گفتند که بسیاری از مردم به این باور رسیده اند که آخرین سخنرانی علی خامنه ای که روز گذشته (پنجشنبه) به مناسبت نیمه شعبان و زادروز حضرت امام غایب انجام گردید، نشان می دهد که او تا چه حد از واقعیت روزمره ایران و جهان ناآگاه مانده و ثابت کرده که توان و کفایت رهبری ندارد.

 آن ها می گویند که این واقعیت، در شرایط امروز که کشور با کورونا و پیامدهای کمرشکن آن رویارویی می کند، یک مصیبت دیگر در کنار همه مصیبت های پزشکی و درمانی و اجتماعی و اقتصادی است.

در توضیح این برآورد، آن ها مثال های زیادی از سخنرانی خامنه ای و اظهارات پیشین او نقل می کنند.

آن ها در عین حال می گویند که اشتباه کردن خامنه ای در ذکر شمار جانباختگان کورونا، نباید یک امر وخیم تلقی شود، زیرا ممکن است که افراد هنگام سخنرانی دچار اشتباه شوند. ولی این واقعیت که او همچنان اصرار می ورزد که سال خورشیدی فرا رسیده را “سال جهش تولید” بنامد، با هیچ عقل سلیم و منطق اقتصادی و واقعیت های زندگی همخوانی ندارد.

خامنه ای دوباره ادعا کرد که در سال گذشته، ایران “رونق تولید” داشته و اکنون باید به آن جهش دهد و چند برابر سازد.

در سالی که گذشت، اقتصاد ایران به تنها به رونقی دست نیافت، بلکه رو به قهقرا رفت و اوضاع اقتصادی مردم بدتر شد و میزان تولید به میزان چشمگیری کاهش یافت و نرخ رشد اقتصادی کاملا منفی بود.

گرچه عامل اصلی این رکود اقتصادی سال گذشته، تاثیرگذاری کمرشکن تحریم های اقتصادی و کاهش بی سابقه درآمد ارز خارجی کشور بود، ولی بی کفایتی مقامات رژیم در مدیریت اقتصاد کشور و همچنین عدم توانایی در مدیریت تولید، کارخانجات کشور را با معضلات بیشتری روبرو ساخت و رشوه خواری و سوء استفاده های مالی نیز بر وخامت آن افزود.

برای امسال نیز که کورونا میلیاردها دلار خسارت وارد آورده و بازگشت به وضع عادی ماه ها و حتی سال ها ممکن است به درازا بکشد، هیچ امکانی برای آن چه که خامنه ای “جهش اجتماعی” نامیده، وجود ندارد.

در گذشته نیز، او هر سال لقبی را برای سال پیش رو تعیین میکرد که هیچ مفهوم واقعی نداشت.

به گفته محافل خبری در تهران، این ادعای خامنه ای نیز که پیشرفت های غرب باعث بدبختی و فقر و ظلم شده، و پیشرفت علمی سود منفی دارد، و تاکید کردن او بر شیوع بی عدالتی در دنیا، نشان می دهد که او در واقع، همه بدبختی های ملت ایران را به غرب منتقل می کند که دز نظر رفاه زندگی ده ها پله از ایران جلوتر است و این در حالی که نگون بختی ملت ایران در سالی که گذشت، افزایش بسیار داشته است.

تاکید خامنه ای بر آن چه که او بی عدالتی گسترده در غرب نامید، نشان نا آگاهی او از اوضاع در ایران، و یا دست کم دگرگون جلوه دادن واقعیاتی است که مانند خورشید، پر نور و قابل دیدن است.

خامنه ای در ضمن در پیام نیمه شعبان خویش کوشید چنین القاء کند که کورونا یک بیماری نیست، بلکه یک دشمن حکومت ایران است که علیه رژیم اعلام جنگ داده است. به گفتۀ آشنایان امور در تهران، این شیوه برداشت خامنه ای به هدف آن است که مرگ و میر گسترده در ایران را به پای یک نبرد مسلحانه بنویسد که طبعا در هر جنگی، قربانیان بسیاری وجود دارد و مردم ایران نباید از تلفاتی که داده اند نگران و ناراضی باشند. او همچنین ادعا کرد که جهان با مصیبت های بدتری روبرو بوده است و کورونا اهمیتی ندارد.

آگاهان گفتند که خامنه ای در زیر پوشش جنبه جنگی کورونا، دستور اجرای چند مانور نظامی را نیز صادر کرد تا جامعه بین المللی نتواند به چنین کاری اعتراض کند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید