19
جمعه, آوریل
جمعه 31 فروردين 1403 Friday 19 April 2024 10 شوال 1445

خودرو حامل افراد حزب الله لبنان، در نزدیکی مرز سوریه هدف موشک پهپاد قرار گرفت و منهدم شد

خاور میانه

یک منبع خبری وابسته به حزب الله لبنان تایید کرد که یک اتومبیل متعلق به چریک های آن سازمان، هدف حمله یک پهپاد نظامی قرار گرفته و منهدم شده است. ولی ادعا کرد که سران خودرو، پیش از اصابت موشک به اتومبیل، توانستند از آن جا بگریزند و ظاهرا آسیبی ندیده اند. عکس اتومبیلی که کاملا از بین رفته است، توسط رسانه های خبری انتشار یافت، ولی احتمال هلاکت و یا زخمی شدن افراد امکان پذیر نیست.

 این حمله موفقیت آمیز، در فاصله بین مرز لبنان با سوریه رخ داده و به اسرائیل نسبت داده شد. ولی ارتش اسرائیل در این زمینه سکوت کرده است.

احتمال دارد که علت این حمله، نابود کردن یک یا چند چریک ارشد حزب الله لبنان بوده است.

سازمان حقوق بشر سوریه نیز که معمولا منابع اطلاعاتی خوبی دارد، در گزارش خود نوشت این حمله در نزدیکی گذرگاهی بین مرزهای سوریه و لبنان صورت گرفت که اکنون به علت شیوع ویروس کورونا بسته شده است.

خبرگزاری دولتی سوریه تایید کرد که یک خودرو هدف موشک قرار گرفته، ولی آن را یک اتومبیل غیرنظامی نامید و اسمی از اسرائیل نبرد.

آگاهان امور امنیتی می گویند که اسرائیل تحرکات نظامی در سوریه و لبنان را به دقت زیر نظر دارد و همه فعالیت های حزب الله و دیگر گروه های وابسته به رژیم ایران را رصد می کند و می کوشد از استقرار دائم این نیروهای تعرضی در خاک سوریه جلوگیری کند.

رژیم ایران به صورت علنی و صریح می گوید که قصد استفرار در خاک سوریه را دارد تا از آن جا بتواند اسرائیل را مورد حمله نظامی قرار داده و این کشور را نابود کند.

اسرائیل تاکنون بیش از یک هزار هدف نظامی وابسته به سپاه قدس در خاک سوریه و ده ها هدف متعلق به حزب الله در آن کشور را مورد حمله قرار داده است.

حزب الله نیز هنوز به طور رسمی به این حادثه اشاره ای نکرده است. در سال های اخیر شماری از فرماندهان حزب الله در این گونه عملیات کشته شده اند که برخی از موارد، به نبرد داخلی افراد آن گروه بر سر قدرت تلقی شده است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید