19
جمعه, آوریل
جمعه 31 فروردين 1403 Friday 19 April 2024 10 شوال 1445

در ماه آوریل امسال در مقایسه با سال گذشته، تعداد حملات داعش افزایش داشته است

خاور میانه

دست‌کم شش عضو حشد الشعبی در حمله‌ گروه داعش در استان صلاح‌الدین عراق کشته شدند.

بر اساس گزارش‌ رسانه‌های رسمی عراق و حشدالشعبی در روز شنبه، ۲ مه، درگیری‌ها بین این واحد شبه نظامی که به عنوان نیروی بسیج مردمی نیز شناخته می‌شود و داعش در چندین نقطه در شهرهای مکیشفه و بلد صورت گرفته است.

 حملات داعش در این استان که در شمال بغداد پایتخت عراق واقع است، یکی از بزرگ‌ترین حملات داعش از زمان شکست این گروه در دسامبر ۲۰۱۷ است.

تعداد دقیق کشته‌شدگان این حملات مشخص نیست، اما گزارش‌های تایید نشده نشان می‌دهد که تلفات بالایی از این حملات به جا مانده است.

حشدالشعبی گفته که کنترل اوضاع را در دست دارد و جنگجویان داعش را عقب رانده است.

این گروه همچنین اعلام کرده که دولت برای مقابله با حملات احتمالی بعدی نیرو و تجهیزات کمکی فرستاده است.

حشدالشعبی به عنوان یک گروه نظامی شیعه نقش مهمی در مقابله با داعش را دارد و توانسته مناطق وسیعی را در عراق و سوریه در فاصله زمانی سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ از دست داعش خارج کند.

در ماه آوریل امسال در مقایسه با سال گذشته، تعداد حملات داعش افزایش داشته است. بر اساس بیانیه‌ای که رسانه‌های عراقی آن را منتشر کرده‌اند، الکاظمی، نخست وزیر مکلف عراق به کسانی که اعضای خانواده خود را در این حملات از دست داده‌اند، خسارت پرداخت می‌کند.

او همزمان از جناح‌های سیاسی عراق خواسته که برای تشکیل دولت در فرصت باقی‌مانده برای او تا ۹ مه برای تشکیل کابینه همکاری کنند.

الکاظمی روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که برنامه دولت خود را به پارلمان این کشور ارائه کرده و نام نامزده‌های پست‌های مهم را نیز به زودی اعلام می‌کند.

عادل عبدالمهدی بعد از دو بار تلاش ناموفق برای تشکیل دولت، ماه دسامبر گذشته استعفا کرد و و برهم صالح، رییس جمهوی عراق از الکاظمی خواست تا به عنوان نخست وزیر تا ۹ مه کابینه خود را تشکیل دهد.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید