28
پنج شنبه, مارس
پنجشنبه 9 فروردين 1403 Thursday 28 March 2024 18 رمضان 1445

ورود زرهپوش‌های آمریکایی به میدان‌های نفتی سوریه

خاور میانه

پنج دستگاه خودروی زرهی وابسته به نیروهای آمریکا از مرز عراق وارد میدان نفتی "الجبسه" در منطقه الشدادی در جنوب استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه شد.

ورود زرهپوش‌های آمریکایی به میدان‌های نفتی سوریه

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: ارتش آمریکا پس از ورود به این منطقه بلافاصله، اقدام به گشت زنی در میدان های نفتی و گازی واقع در ایستگاه های، الکبیبه، غونا و حویزیه کرد و پس از تصویر برداری پهپادی از چاه های نفت و اطراف آن، فورا به عراق بازگشت.

این منبع گفت: یک فروند هواپیمای بزرگ باری آمریکایی، در پایگاه القسرک نزدیک شهرک «تل بیدر» در شمال شهر الحسکه فرود آمد و بیش از ۳ ساعت در این پایگاه توقف و سپس به سمت نقطه ای نامعلوم پرواز کرد. این دومین هواپیمایی است که ظرف ۴۸ ساعت گذشته در این پایگاه فرود آمد.

تلاش نیروهای آمریکایی برای افزایش حضور نظامی در منطقه الجزیره سوریه (شرق فرات) با انجام دوره های آموزشی جدید برای ساکنان محلی شامل عناصر وابسته به گروه «قسد» از طریق مشوق های مالی و افزایش حقوق و دستمزدها همراه شده است.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا سال گذشته میلادی از تصمیم واشنگتن برای خارج کردن نیروهای مزبور از سوریه خبر داد، ولی بلافاصله این تصمیم به کاهش نیرو تبدیل شد و قرار بر این بود تا ۶۰۰ نیروی نظامی آمریکا که وارد سوریه شده‌اند، در اطراف حوزه‌های نفتی باقی بمانند.

 

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید