19
جمعه, آوریل
جمعه 31 فروردين 1403 Friday 19 April 2024 10 شوال 1445

تظاهرات هواخواهان حزب‌الله زیر تصاویر عظیم علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، و شیخ حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان DR

خاور میانه

ادارۀ مبارزه با تروریسم در وزارت امور خارجۀ آمریکا در گزارش سالانۀ خود در بارۀ تروریسم در جهان و اقدامات انجام گرفته در برابر آن در سال ٢٠١٩ میلادی، جمهوری اسلامی ایران را در زمرۀ «پدرخواندگان تروریسم» در جهان شمرده و با ارائۀ سیاهۀ «گروه‌های تروریستی» تحت حمایت این کشور، در کنار برخی «عملیات مرگبار» علیۀ منافع دیگر کشورها، به «حمایت از توطئه‌های تروریستی علیه مخالفان حکومت در کشورهای اروپائی» اشاره کرده است.

 ادارۀ مبارزه با تروریسم در وزارت امور خارجۀ ایالات متحد آمریکا در آخرین گزارش سالانۀ خود که روز ٢٤ ژوئن انتشار یافت، با برشمردن پیروزهای بدست آمده در این زمینه در سال گذشتۀ میلادی، بویژه بر نابودی «خلافت دولت اسلامی» تاکید می‌کند و به چالش‌هائی که در جهت تقلیل تروریسم از نگاه آمریکا پیش رو بوده است، اشاره دارد.

نَتان سالِس، هماهنگ کنندۀ مبارزه با تروریسم در ایالات متحد آمریکا، در پیشگفتار خود بر این گزارش که در ٣٠٤ صفحه تدوین گردیده، یادآوری می‌کند که بر اساس قوانین آمریکا، وزارت امور خارجۀ این کشور باید هر سال در بارۀ فعالیت‌های تروریستی در جهان بر پایۀ تعریف ارائه شده در قانون و نیز اقدامات صورت گرفته برای مقابله با آنها گزارش جامع و کاملی به کنگرۀ تسلیم نماید.

او نیز در این پیشگفتار به شکست داعش اشاره کرده، مبارزات انجام گرفته با شاخه‌های گوناگون القاعده را ِاد آورده، بر اقدامات صورت گرفته در جهت مقابله با «تروریسم نژادی و قومی» و بویژه «تروریسم برتری باور سفیدپوستان» تاکید نموده، کمک‌ها و همکاری‌های بین‌المللی آمریکا را در این زمینه بر شمرده و بویژه به یادآوری کارنامۀ جمهوری اسلامی ایران و اقدامات آمریکا در برابر آن پرداخته است.

نَتان سالِس در این باره می‌نویسد «رژیم ایران و گروه‌های نیابتی آن [در سال گذشته] توطئه‌ها و حملات تروریستی خود در سطح جهان را دنبال کردند». بنوشتۀ او هر چند حکومت ایران «در گذشته سالانه ٧٠٠ میلیون دلار به حمایت از گروه‌های تروریستی، ازجمله حزب‌الله و حماس، اختصاص داده، توانائی این کشور برای حمایت مالی [از این گروه‌ها] در سال ٢٠١٩ به سبب مجازات‌های فلج کنندۀ آمریکا کاهش یافته است».

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید