24
چهارشنبه, آوریل
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 Wednesday 24 April 2024 15 شوال 1445

آمریکا: حزب‌الله به نفع رژیم ایران و به عليه مردم لبنان فعالیت می‌کند

خاور میانه

یک مقام آمریکایی سه‌شنبه 28 ژوئیه 2020 در واکنش به حوادث روز گذشته، دوشنبه ضمن تاکید این که «حزب الله سازمانی تروریستی و تهدیدی علیه ثبات لبنان است»‌ گفت حزب‌الله به نفع ایران و به ضرر مردم لبنان فعالیت می‌کند.

 این مقام آمریکایی در گفتگو با «العربیه» ضمن بیان این که «حزب‌الله به نفع ایران و به ضرر مردم لبنان فعالیت می‌کند» گفت:«فعالیت‌های تروریستی حزب الله و فعالیت‌های نامشروع آن تهدیدی علیه امنیت، ثبات و حاکمیت لبنان است، حزب الله به منافع خاص‌ خود و منافع حامی‌اش ایران بیش از مردم لبنان اهمیت قائل است».

او افزود:« ایالات متحده بارها عمیقا ابراز نگرانی کرده و همواره چه به طور علنی و چه در جلسه‌های خصوصی درباره رفتار خطرناک حزب‌الله که بر هم زننده ثبات است عمیقا ابراز نگرانی می‌کند.

این مقام آمریکایی همچنین به ادامه تلاش‌های کشورش برای «زیر نظر گرفتن تهدیدهای ایران علیه اسرائیل و منطقه» اشاره کرد.

مقام آمریکایی با تاکید این که « عملیات‌های هجومی ضد اسرائیل حزب الله امنیت مردم لبنان را تضعیف می‌کند»، افزود که واشنگتن « با قدرت از حق مشروع اسرائیل در دفاع از خود حمایت می‌کند».

از سویی ارتش اسرائیل دوشنبه اعلام کرد که تلاش عناصر مسلح حزب الله لبنان برای نفوذ را ناکام گذاشته که در پی آن شدیدترین درگیری‌ها از زمان جنگ 2006 تاکنون میان دو طرف در مرزهای متشنج اسرائیل با لبنان به وقوع پیوست.

پس از این درگیری‌ها که بیش از یک ساعت به طول انجامیده هیچ‌کدام از دو طرف اما آمار تلفاتش طی این درگیری‌ها را اعلام نکرد.

در حالی که حزب الله لبنان هرگونه نقش خود در نفوذ به اسرائیل را تکذیب کرده ارتش اسرائیل اما تاکید کرد که یقین دارد که گروههای شبه‌نظامی مورد حمایت ایران این عملیات را انجام داده‌اند که در پی آن نیروهای اسرائیلی در منطقه به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

اسرائیل از هفته گذشته که حمله هوایی به دمشق انجام داد و در آن یک مسئول برجسته حزب الله کشته شد نیروهایش را برای پاسخ به هر گونه واکنش احتمالی به آن حمله به حالت آماده‌باش درآورده است.

در پاسخ به حمله هوایی اسرائیل به دمشق و کشته شدن مسئول حزب الله روز جمعه گذشته بلندی‌های اشغالی جولان توسط سوریه گلوله‌باران شد.

در واکنش به گلوله‌باران بلندی‌های جولان توسط سوریه اسرائیل نیز مواضع نظامی رژیم سوریه و تجمع‌های نیروهای آن در منطقه را هدف قرار داد.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید