29
جمعه, مارس
جمعه 10 فروردين 1403 Friday 29 March 2024 19 رمضان 1445

نخست‌وزیر تازهٔ عراق

خاور میانه

برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق روز سه‌شنبه عدنان زُرفی، فرماندار نجف را به نخست‌وزیر این کشور منصوب و به این ترتیب وی را مسئول تشکیل کابینه بعدی کرد.

 

 

عدنان زُرفی دومین گزینهٔ نخست وزیری است که رئیس جمهوری عراق پس از کناره‌گیری عادل عبدالمهدی برای تشکیل کابینهٔ دولت موقت معرفی می‌کند.

یش از این، در ماه فوریه محمد توفیق علاوی برای همین سمت معرفی شده بود، اما از آنجا که وی نتوانست در پارلمان حمایت کافی کسب کند کنار رفت.

بنا بود کمیتهٔ هفت نفرهٔ گروه‌های سیاسی عراق برای انتخاب نخست‌وزیر جدید به نتیجه برسد اما از آنجا که این کمیته نیز در این مدت ناکام ماند، رئيس جمهوری عراق، طی حکمی، عدنان زُرفی را مأمور تشکیل کابینه بعدی کرد.

عراق از ماه اکتبر سال گذشتهٔ میلادی شاهد اعتراض‌های گسترده به شیوهٔ حکومت و فساد جاری در کشور بوده است و تا کنون بیش از ۵۰۰ تن در جریان این اعتراض‌ها و مداخلهٔ نیروهای امنیتی جان باخته‌اند.

آقای زُرفی، عضو حزب الدعوه،‌ یکی از پرسابقه‌ترین احزاب سیاسی عراق بوده و از سال ۲۰۱۸ ریاست فراکسیون نصر، متعلق به حیدر عبادی، نخست وزیر سابق عراق، را در پارلمان این کشور بر عهده داشته است

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید