24
چهارشنبه, آوریل
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 Wednesday 24 April 2024 15 شوال 1445

سفارت ایران در افغانستان

خاور میانه

یک مقام ارشد دولت افغانستان به ایران اینترنشنال گفت دو فردی که با مصونیت دیپلماتیک در سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل فعالیت می‌کردند، عضو نیروی قدس سپاه پاسداران بودند و به فعالیت‌های «امنیتی و جاسوسی» دست می‌زدند.

 

این مقام افغان که بخاطر حساسیت موضوع نخواست اسمش فاش شود، افزود این دو نفر بعد از کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه پاسداران که در حمله پهپادهای آمریکا در بغداد از بین رفت، اخراج شدند.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تایید کرده است که دیپلمات های این کشور از افغانستان خارج شده‌اند اما عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه گفت که «جابه‌جایی دیپلمات‌ها و افزایش و کاهش آنها» امر معمولی در روابط سیاسی و دیپلماتیک است.

 با این حال به گفته منبع ایران اینترنشنال، کاردار فرهنگی و کاردار نظامی جمهوری اسلامی ایران از افراد مورد اعتماد قاسم سلیمانی فرمانده کشته شده نیروی قدس سپاه پاسداران بودند که پروژه او را در افغانستان دنبال می‌کردند.

اسماعیل قاآنی، فرمانده کنونی نیروی قدس سپاه پاسداران، زمانی که معاون قاسم سلیمانی بود دو بار با نام مستعار به ولایت بامیان افغانستان سفر کرده بود.

وزارت خارجه افغانستان گفته بود که قاآنی هیچ وقت در کابل دیپلمات نبوده است و اعلام کرده بود که درباره چگونگی انجام این سفر تحقیق خواهد کرد. اخراج دو کارمند سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل پس از این تحولات صورت می گیرد.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید