29
جمعه, مارس
جمعه 10 فروردين 1403 Friday 29 March 2024 19 رمضان 1445

آمریکا

خاور میانه

یک منبع نظامی عالی‌رتبه عراق از قصد آمریکایی‌ها برای تخلیه پایگاه‌های خود در کرکوک و القیاره پس از پایگاه القائم به بهانه شیوع کرونا خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، این منبع در گفت‌وگو با روزنامه الاخبار چاپ لبنان تاکید کرد، آمریکایی‌ها پس از تخلیه پایگاه القائم در مرزهای عراق با سوریه که هم‌زمان با آغاز عملیات بازپس‌گیری القائم عراق و الباغوز سوریه در اواخر سال ۲۰۱۷ احداث شد، این بار قصد دارند پایگاه‌های کی۱ در استان کرکوک و القیاره در استان نینوا، واقع در شمال عراق را تخلیه کنند.

این منبع، تصمیم آمریکا برای تخلیه پایگاه‌های یاد شده را گامی مثبت به سوی اجرای تصمیم پارلمان عراق در پنجم ژانویه گذشته درباره خروج گروه‌های نظامی مختلف خارجی از عراق توصیف کرد.

منبع یاد شده اظهار کرد: ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا بدون ارائه جزئیات بیشتر، به عراق اعلام کرد که قصد دارد از پایگاه‌ها و زیرساخت‌هایی که استفاده می‌کند، عقب‌نشینی کند.

همچنین دیگر منابع امنیتی به الاخبار گفتند، عقب‌نشینی با اقدام فعلی آمریکا در واقع استقرار دوباره و ساماندهی به استقرار نیروهای این کشور در تعداد محدودی از پایگاه‌هاست.

آن‌ها در ادامه تاکید کردند: واشنگتن به دنبال عقب‌نشینی آسان است که آبرویش را حفظ کند، در همین راستا آمریکا و اروپا (برخی کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش و در راس آن‌ها انگلیس) ترس و نگرانی از شیوع کرونا را بهانه خود برای عقب‌نشینی آتی‌شان و تعلیق آموزش نیروهای نظامی عراق قرار می‌دهند.

به این ترتیب در سال جاری میلادی شاهد ساماندهی نیروهای مختلف آمریکایی مستقر در عراق به بهانه کرونا خواهیم بود که در واقع راه‌حلی برای حفظ آبروی واشنگتن و در حقیقیت به دلیل نگرانی این کشور از تکرار حملات راکتی به پایگاه‌هایش است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید