20
شنبه, آوریل
شنبه 1 ارديبهشت 1403 Saturday 20 April 2024 11 شوال 1445

کردستان

خاور میانه

دبیر شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان در خصوص حمایت این حزب از نامزد معرفی شده نخست وزیری عراق اعلام کرد که این حمایت از شخص خاصی نیست و شروطی برای آن هم در نظر گرفته شده است.

 

«فرید اسسرد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، شرایط عراق را حساس و نیازمند توجه جدی جریان‌های سیاسی توصیف کرد و گفت: موضوع تغییر نخست وزیر و کابینه تحت امر وی به تظاهرات چندین ماهه عراق برمی‌گردد، در آن شرایط عده‌ای بر این باور بودند که چنین تغییراتی موجب حرکت به سوی رفع مشکلات این کشور می شود اما روند تحولات به گونه‌ای بوده است که تاکنون اکثر جریان‌های سیاسی از نامزد مشخصی جهت در اختیار گرفتن اداره دولت عراق حمایت نکرده‌اند.

وی در ادامه گفت: با وجود نامزدی عدنان الزرفی هنوز هم افق روشنی برای تشکیل کابینه جدید عراق متصور نیست و شرایط به گونه‌ای است که مسیر پیش روی نامبرده هم به مراتب مشکل‌تر شده است.

دبیر شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان عراق گفت: بخش زیادی از جریان‌های سیاسی از وضعیت کنونی عراق در زمینه‌های مختلف نگرانند و تلاش مستمر آنها این است که شخص مناسبی برای تصدی منصب نخست وزیری معرفی و از وی اعلام حمایت شود. اگرچه عدنان الزرفی به عنوان نامزد احراز این پُست معرفی شده است اما سرنوشت وی همچنان مبهم است.

اسسرد در پاسخ به سوالی در خصوص موضعگیری کُردها و بیانیه زودهنگام اتحادیه میهنی پس از اعلام نامزدی الزرفی گفت: این یک واقعیت است که در شرایط کنونی نمی‌توان از موضعگیری واحد جریان‌های سیاسی اقلیم کردستان سخن گفت، ما به عنوان اتحادیه میهنی کردستان خواهان برون رفت عراق از بن بست کنونی هستیم اما بدون پیش شرط از شخص خاصی هم حمایت نخواهیم کرد.

وی در تشریح شروط اتحادیه میهنی کردستان گفت: شروط اعلامی ما را نمی‌توان شروط حزب نامید بلکه پرونده‌های انباشت شده میان حکومت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق است، هر نامزدی که در راستای رفع این مشکلات به کُردها ضمانت اجرایی دهد از حمایت اتحادیه میهنی برخوردار خواهد شد.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید