19
جمعه, آوریل
جمعه 31 فروردين 1403 Friday 19 April 2024 10 شوال 1445

مذاکره ترامپ با عربستان‌سعودی و روسیه درباره قیمت نفت

خاور میانه

در پی سقوط قیمت نفت به‌دلیل شیوع کرونا، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا، روز سه‌شنبه گفت حاضر است برای حل این موضوع به مذاکرات رهبران روسیه و عربستان سعودی بپیوندد.

 دونالد ترامپ،رییس جمهوری آمریکا، قیمت پایین نفت را تهدیدی علیه صنعت انرژی این کشور خواند و ادامه این روند را غیر ممکن دانست.

در هفته‌های گذشته، درپی کاهش تقاضا در بازار جهانی نفت به دلیل شیوع ویروس کرونا، عربستان سعودی در نشست اوپک پلاس خواهان کاهش تولید نفت برای حفظ قیمت‌ها شد اما روسیه و شخص ولادیمیر پوتین با این تصمیم مخالفت کردند که به فروپاشی اوپک پلاس منجر شد.

پس از آن بود که عربستان سعودی سقف تولید خود را بالا برد و و در فروش نفت تخفیف‌هایی قایل شد. اقدامی که رسانه‌های جهان از آن به عنوان جنگ قیمت‌ نفت یاد کردند و با شیوع گسترده و جهان‌گیری ویروس کرونا بود قیمت نفت در بازار جهانی با کاهش شدید مواجه شد.

دونالد ترامپ روز سه‌شنبه دوازدهم فروردین گفت، مذاکرات جداگانه بسیار خوبی با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه و محمدبن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی داشته است.

رییس جمهوری آمریکا گفت که ریاض و مسکو در حال مذاکره بر سر این موضوع هستند و «اگر نیاز شد من نیز به آنها می‌پیوندم».

در حال حاضر قیمت هر بشکه نفت خام برنت در بازارهای جهانی به ۲۵ دلار و ۸۲ سنت رسیده است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید