28
پنج شنبه, مارس
پنجشنبه 9 فروردين 1403 Thursday 28 March 2024 18 رمضان 1445

گریفیتس: از سعودی و ائتلاف عربی بخاطر اعلام آتش‌بس در یمن سپاسگزارم

خاور میانه

مارتین گریفیتس فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد به یمن، از اعلام خبر آتش‌بس دو هفته‌ای توسط فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف عربی به رهبری سعودی استقبال کرد.

 فرستاده ویژه ائتلاف عربی ضمن استقبال از متوقف شدن همه عملیات‌های نظامی زمینی، دریایی و هوایی در یمن گفت:« از پادشاهی سعودی و ائتلاف عربی تشکر می کنم».

اعلام آتش‌بس از سوی ائتلاف عربی به رهبری سعودی در راستای حمایت از روند صلح به رهبری سازمان ملل متحد و پاسخ به فراخوان دبیر كل سازمان ملل متحد برای آتش‌بس در یمن و از سرگیری گفت‌وگوها برای برقراری صلح در سراسر این كشور و همچنین در راستای جلوگیری از خطرات جدی شیوع احتمالی ویروس Covid-19 در یمن صورت گرفته است.

گریفیتس گفت: «من از پادشاهی عربی سعودی و ائتلاف عربی برای حمایت از دولت قانونی یمن به دلیل در نظر گرفتن شرایط و مرحله حساسی که یمن در آن بسر می‌برد، سپاسگزارم».

فرستاده ویژه سازمان ملل گفت: «همه طرف‌های یمنی باید این فرصت را غنیمت شمرده، همه خصومت‌ها را فوراً متوقف و به سوی دستیابی به صلحی جامع و پایدار حرکت کنند».

پیام تشکر و سپاسگزاری فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن از سعودی، ساعاتی پس از اعلام آتش‌بس دو هفته‌ای از سوی سخنگوی ائتلاف عربی صورت گرفت.

سرهنگ ترکی المالکی سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی برای حمایت از دولت قانونی یمن که پادشاهی سعودی آن را رهبری می‌کند، شامگاه چهارشنبه 8 آوریل از اعلام برقراری اعلام آتش بس کامل به مدت دو هفته برای مقابله با عواقب و پیامدهای شیوع ویروس کرونا در یمن خبر داد.
المالکی گفت:«آتش بس از پنجشنبه 9 آوریل از ساعت 12 به وقت محلی به مدت دو هفته آغاز می‌شود.

او افزود :« این آتش‌بس با هدف ایجاد شرایط مناسب برای پاسخ به فراخوان دبیر کل سازمان ملل برای صلح و دعوت مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای یمن برای برگزاری جلسه گفت‌ و گو میان دولت قانونی یمن و شبه نظامیان حوثی‌ها و یک هئیت نظامی از سوی ائتلاف عربی با نظارت فرستاده سازمان ملل برای بحث پیشنهادات وی در باره مراحل و سازوکارهای اجرای آتش بس دائمی در یمن، برقرار می‌شود».

سخنگوی ائتلاف گفت:«برقراری آتش‌بس یکی ار گام‌هایی است که ائتلاف عربی برای ایجاد اعتماد در زمینه مسائل انسانی و اقتصادی و با هدف از سرگیری روند سیاسی بین طرف‌های یمنی و دستیابی یمنی‌ها به یک راه حل سیاسی جامع در این کشور اتخاذ شده است».

ائتلاف اعلام کرد، هدف از این كار دستیابی به راه حل سیاسی در یمن بر اساس قطعنامه شورای امنیت است .

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید