03
جمعه, می
جمعه 14 ارديبهشت 1403 Friday 3 May 2024 24 شوال 1445

متهمان روز پنجشنبه در دادگاهی در کوبلنز حاضر شدند

خبرهای گوناگون

محاکمه دو مرد که به ارتکاب جنایت علیه بشریت برای دولت سوریه متهم هستند در آلمان شروع شده است.

 تصور می شود این اولین محاکمه در سطح بین المللی در ارتباط با استفاده از شکنجه توسط حکومت بشار اسد در سوریه باشد.

ادعا می شود این دو نفر که به عنوان "انور ر و ایاض ا" معرفی شده اند افسر اطلاعاتی دولت سوریه بوده اند.

هر دو آنها در خلال جنگ داخلی سوریه از این کشور گریختند و در آلمان تقاضای پناهندگی کردند جایی که در سال ۲۰۱۹ دستگیر شدند.

وکلای این دو مرد پیش از شروع محاکمه در شهر کوبلنز در روز پنجشنبه از گفتگو با خبرنگاران خودداری کردند. بشار اسد و دولتش همواره اتهام اعمال شکنجه علیه زندانیان را رد کرده اند.

اما در یک گزارش کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد که در ماه مارس ۲۰۱۸ منتشر شد آمده است که دولت سوریه ده ها هزار نفر را دستگیر می کند و در معرض "انواع شکنجه های بی رحمانه قرار می دهد."

گروهی از پناهندگان و فعالان حقوق بشر روز پنجشنبه با حضور در برابر دادگاه از شروع این محاکمه استقبال کردند. انور البونی وکیل حقوق بشر سوری با حضور در مقابل دادگاه گفت که یکی از دو متهم، انور ر، شخصا او را در دمشق دستگیر کرده بود.

Asad Demo

فعالان سوری در مقابل دادگاه

آقای البونی گفته که بعد از ورود به برلین در سال ۲۰۱۴ به عنوان پناهنده "انور ر" را در خیابان دید اما فورا او را نشناخت.

بالکیز جارا از گروه دیدبان حقوق بشر گفت: "فرآیند قضایی امروز باید به ما یادآوری کند که تلاش بیشتری برای اطمینان از پاسخگو کردن مسئولان جنایات هولناک این جنگ لازم است."

مقام های آلمانی طبق اصل "حوزه قضایی جهانی" مشغول تحقیق درباره ده ها مقام سابق سوریه هستند. این اصل به کشورها امکان می دهد افراد متهم به جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل کشی را محاکمه کنند.

انجمن قضات آلمان می گوید که پرونده های دیگری در ارتباط با عراق، لیبی، افغانستان، مالی و سایر کشورها موضوع تحقیق است. اسون ربن به خبرگزاری "دی پی ای" گفت که "آلمان جای امنی برای جنایتکاران جنگی نیست."

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید