01
چهارشنبه, می
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 Wednesday 1 May 2024 22 شوال 1445

کرونا؛ بازگشایی کلیساها و مساجد در آلمان، کاهش مرگ و میر در اسپانیا

خبرهای گوناگون

در آلمان همزمان با ادامه کاهش محدودیت‌های ایجاد شده برای مقابله با ویروس کرونا از امروز کلیساها، مساجد و کنیسه‌ها در این کشور بازگشایی شده است. اما برای اطمینان از رعایت فاصله اجتماعی حداقل دو متر، شمار محدودی می‌توانند در یک زمان در این مکان‌ها حضور یابند.

 آواز خواندن در کلیساها برای کاهش خطر انتقال ویروس ممنوع است و کشیش‌ها باید حتما در هنگام برگزاری مراسم دعا ماسک بپوشند.

هنوز معلوم نیست که هتل‌ها و رستوران‌ها چه زمانی می‌توانند فعالیت مجدد خود را سربگیرند.

آلمان از ۲۲ مارس ( تقریبا یک ماه و نیم پیش) برای جلوگیری از گستردگی ویروس کرونا محدودیت‌های شدیدی را به مورد اجرا گذاشت.

براساس آمار منتشره از سوی موسسه تحقیقاتی رابرت کخ، تاکنون بیش از ۶ هزار نفر در این کشور جان خود را از دست داده‌اند. شمار مبتلایان به ویروس کرونا هم به بیش از ۱۶۲ هزار نفر رسیده است.

اسپانیا کمترین آمار قربانیان ویروس کرونا را از زمان اعلام قرنطینه در این کشور در یک ماه و نیم گذشته ثبت کرده است. در این کشور در شبانه روز گذشته ۱۶۴ نفر درگذشتند.

شمار مبتلایان جدید هم کاهش داشته و کمتر از هزار نفر گزارش شده است. کارشناسان این ارقام را مطلوب دانستند.

اسپانیا بتدریج در حال کاهش محدودیت هاست. در این کشور از فردا پوشیدن ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی اجباری خواهد بود.

در روسیه شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در بین کشورهای اروپایی افزایش داشته است. تنها امروز بیش از ۱۰ هزار مورد جدید ثبت شده است. مسکو، پایتخت بیش از سایر شهرهای این کشور تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و شهردار این شهر هشدار داده که شیوع این بیماری هنوز به نقطه اوج نرسیده است. تاکنون ابتلای بیش از ۱۳۴ هزار نفر تایید شده است.

اما آمار مرگ و میر در روسیه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار کمتر است. در شبانه روز گذشته تنها ۵۸ نفر درگذشتند و درمجموع شمار افرادی که جان خود را تاکنون از دست داده‌اند کمتر از ۱۳۰۰ نفر اعلام شده است.

هشدار یونیسف
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) هشدار داده که شیوع ویروس کرونا می‌تواند جان میلیون‌ها کودک را در خاورمیانه و شمال آفریقا به خاطر اختلال و بی نظمی در برنامه‌های واکسیناسیون در معرض خطر قرار دهد.

به گفته یونیسف برخی از برنامه‌های واکسیناسیون در این مناطق به این دلیل که کارکنان بخش بهداشتی درگیر مقابله با ویروس کرونا شده‌اند، به حال تعلیق درآمده است.

این نهاد بین المللی افزوده در نتیجه از هر پنج کودک زیر پنج سال ممکن است یک نفر در مقابل فلج اطفال و نزدیک به ۴.۵ میلیون کودک زیر ۱۵ سال در برابر سرخک نتوانند به موقع واکسینه شوند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید