16
سه شنبه, آوریل
سه شنبه 28 فروردين 1403 Tuesday 16 April 2024 7 شوال 1445

EU flag - کپی رایت AP Photo

خبرهای گوناگون

نتایج نظرسنجی اختصاصی یورونیوز نشان می‌دهد که اکثر اتباع آلمان، ایتالیا و فرانسه ضمن حمایت از ادامه حضور کشورشان در اتحادیه اروپا و پیمان یورو معتقدند که در پی شیوع ویروس کرونا، اولویت اصلی اتحادیه اروپا و دولت‌های هر سه کشور باید بهبود شرایط اقتصادی باشد.

 مطابق نتایج این نظرسنجی، ۷۲ درصد آلمانی‌های معتقدند که اگر قرار باشد به زودی در یک رفراندوم در مورد چشم‌نداز عضویت در اتحادیه اروپا شرکت کنند، حتما رای به ادامه عضویت در این اتحادیه و پیمان یورو رای خواهند داد. در مقابل ۲۰ درصد آنها بر باورند که با خروج از اتحادیه بار دیگر باید واحد پول مارک به جریان بیفتد. ۸ درصد آلمانی‌های شرکت کننده در این نظرسنجی نیز اعلام کرده‌اند که هنوز نظر قطعی در این خصوص ندارند.

همچنین به ترتیب ۵۷ و ۵۰ درصد فرانسوی‌ها و ایتالیایی‌ها نیز خواستار ادامه حضور کشورشان در اتحادیه اروپا و پیمان یورو هستند. اما ۳۵ درصد ایتالیایی‌ها و ۲۸ درصد فرانسوی‌ها طرفدار ایده خروج از اتحادیه و احیای واحد پولی و لیر و فرانک هستند. البته در میان اتباع این دو کشور به ترتیب ۱۴ و ۱۵ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی، گزینه «نمی‌دانم» را انتخاب کرده‌اند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید