19
جمعه, آوریل
جمعه 31 فروردين 1403 Friday 19 April 2024 10 شوال 1445

بادبادک یا آن‌طور که در افغانستان نامیده می‌شود، «کاغذپران»‌بازی با توجه به سابقه طولانی‌اش در افغانستان طرفداران و علاقمندان ویژه دارد

خبرهای گوناگون

مسئولان در فرماندهی پلیس کابل تایید می‌کنند که سه تن در پی دعوا بر سر بادبادک‌بازی در ناحیه هفتم شهر کابل کشته و دو تن دیگر زخمی شدند. این رویداد روز گذشته و حوالی ساعت پنج عصر به وقت محلی به وقوع پیوسته است.

 بادبادک یا آن‌طور که در افغانستان نامیده می‌شود، «کاغذپران»‌بازی با توجه به سابقه طولانی‌اش در این کشور طرفداران و علاقمندان ویژه خود را دارد. این بازی در افغانستان در پایان زمستان و آغاز فصل بهار رونق می‌گیرد.

این روزها که کرونا بیشتر افغان‌ها را خانه‌نشین کرده، فضای کابل در ساعات پایانی روز بیشتر میزبان بادباک‌هاست. این بازی گاهی با خشونت‌های نیز همراه می‌شود. دعوای روز گذشته اعضای دو خانواده بر سر این بازی که دلیل آن تا هنوز مشخص نشده، یکی از این نمونه‌هاست.

بادبادک‌بازی؛ سرگرمی رنگین کابلیان
فردوس فرامرز، سخنگوی پلیس کابل، با تایید رویداد روز گذشته به بی‌بی‌سی گفت که قربانیان توسط اسلحه به قتل رسیده‌اند. به گفته او، کشته‌شده‌ها اعضای دو خانواده بودند.

سخنگوی پلیس کابل در ادامه افزود که دو تن در این رویداد زخمی شده و به گفته وی مجروحان این رویداد به بیمارستان منتقل شده‌اند.

آقای فرامرز در ادامه تصریح کرد که پنج تن در پیوند به این حادثه از سوی پلیس کابل بازداشت شده‌اند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله/ کشور افغانستان، نیز این درگیری را تایید کرده و گفته که پلیس بررسی‌هایش را در مورد چگونگی وقوع این رویداد آغاز کرده است.

این درحالی‌ست که بسیاری از شهریان کابل به اسلحه دسترسی دارند و وجود اسلحه نزد شهروندان بارها باعث خلق مشکلات در پایتخت افغانستان شده است.

پیش از این پلیس کابل گفته که بیش از هشتاد هزار اسلحه در این شهر توسط اشخاص غیرمسئول نگهداری می‌شود.

به گفته پلیس کابل وجود این سلاح‌ها بر تامین امنیت در پایتخت افغانستان تاثیر منفی داشته ولی نیروهای امنیتی روند جمع‌آوری این سلاح‌ها را آغاز کرده‌اند.

اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان نیز پیش از این به وزارت خانه‌های امنیتی دستور داده بود تا افراد مسلح غیر مسئول کابل را خلع سلاح کنند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید