24
چهارشنبه, آوریل
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 Wednesday 24 April 2024 15 شوال 1445

افزایش محبوبیت ترامپ برغم بحران کرونا و انتقادهای شدید دمکرات‌ها

جهان

علیرغم انتقاد گسترده رسانه‌های آمریکایی از نحوه عملکرد رئیس جمهوریايالات متحده در برابر بحران کرونا، محبوبیت دونالد ترامپ در میان آمریکایی‌ها همچنان رو به افزایش است.

 طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، بودجه انتخاباتی ترامپ که با کمک‌های مالی که توسط سرمایه‌داران بزرگ هوادار او و حزب جمهوریخواه جمع‌آوری شده است نیز به رکوردهای جدیدی رسیده است.

دموکرات‌ها تلاش می‌کنند در سایه بحرانی که ویروس کرونا بوجود آورده است دستاوردهای سیاسی به نفع خود و علیه ترامپ به دست بیاورند.

آنها رئیس جمهوری آمریکا را متهم می کنند که علیرغم هشدارهای اولیه خیلی از کشورها ترامپ به کندی به مقابله با این ویروس اقدام کرد و این منجر به نابودی اقتصاد و از بین رفتن جان هزاران آمریکایی شد.

اما ترامپ در پاسخ به سوءظن‌های مخالفان با تاکید بر اینکه دولت او مدیریت بحران ناشی ار ویروس کرونا را خوب انجام داده و اقداماتی سریع را اتخاذ کرده، گفت: «همه سفرها با چین را در اوایل بحران به حالت تعلیق درآوردم تا جایی که جو بایدن ، معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا مرا مبالغه کردن در برابر واکنش ویروس کرونا متهم کرد».

ترامپ در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به گزارشگر نیویورک تایمز گفت: «آیا شما از من می خواهید که بدون هیچ مورد فوتی یا ابتلا به این ویروس کشور را تعطیل کنم این دیوانگی است».

پول‌های هنگفتی که کمپین تبلیغاتی ترامپ دریافت کرد
برغم همه گزارهای منفی رسانه‌های مخالف ترامپ اما طبق نظرسنجی‌ها هیچ کدام از این گزارش‌ها بر رأی دهندگان تأثیری نگذاشته است .

کمپین انتخاباتی ترامپ علیرغم همه تأثیرات بحران کرونا بر اقتصاد و حملات دموکراتیک توانست پول هنگفتی را جمع‌آوری کند.

براساس گزارش روزنامه آمریکایی (The Washington Examiner) کمپین ترامپ و کمیته ملی جمهوریخواه بیش از 212 میلیون دلار در سه ماهه اول سال 2020 جمع آوری کردند. آنها بیش از 63 میلیون دلار در ماه مارس جمع آوری کردند که در مقایسه با 86 میلیون دلار که در ماه فوریه جمع شد، روندی نسبتا نزولی داشته است ، اما با این حال طبق نوشته روزنامه «واشنگتن اگزمینر» این بهترین کمپین در دومین ماه سال به شمار می رود.

کمپین انتخاباتی ترامپ «RNC» بیش از 240 میلیون دلار پول نقد در دست دارد.

این در حالی است که دموکرات ها هنوز مبالغ کمک های مالی اهداء شده به کمپین نامزدشان را منتشر نکرده اند. اما در پایان ماه فوریه تخمین زده شد که کمیته ملی حزب دمکرات مبلغ 20 میلیون دلار برای جو بایدن جمع آوری کرده بود.

در همین حال خانم رونا مک دانیل، رئیس شورای رهبری حزب جمهوری خواه ، گفت: «دونالد ترامپ بارها و بارها پایبندی و تعهد خلل ناپذیر خود را به مردم آمریکا نشان داده است. او رئیس جمهوری است که ما در این شرایط بحرانی کشورمان به رهبری او نیاز دارد. واضح است که رای دهندگان به رهبری جسورانه او پاسخ می‌دهند. هنوز هم شوق رئیس جمهور ترامپ و حزب ما برای خدمت به کشورمان زیاد است. ما هنوز با شور و شوق فراوان به سمت انتخابات ماه نوامبر آینده حرکت می کنیم».

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید