29
جمعه, مارس
جمعه 10 فروردين 1403 Friday 29 March 2024 19 رمضان 1445

اخبار ضد ونقیض درباره پناهندگی دانشمند کرونای چینی معروف به «زن خفاش» به سفارت آمریکا

جهان

همانطور که می‌دانید اولین هشدارها درباره ویروس کرونای جدید از شهر چند میلیونی ووهان در چین خارج شد.

 همچنین اولین اطلاعات موجود نشان می‌دهد که چه بسا برای اولین بار این ویروس در بازاری در این شهر شیوع پیدا کرد، جایی که حیوانات زنده و مرده برای فروش به عنوان عذا در کنار هم قرار می‌گیرند.

به نوشته روزنامه سوئدی "اکسپرسن" همزمان با گسترش این بیماری همه‌گیر در جهان، بسیاری از سوء‌ظن‌ها بر روی انستیتوی ویروس‌شناسی در شهر ووهان چین متمرکز شد.

این آزمایشگاه تحقیقاتی در مورد ویروس‌های پرخطر انجام می‌دهد و در زمینه ویروس کرونا در خفاش ها پژوهش می‌کند - به همین دلیل مدیر عامل آزمایشگاه خانم «شی ژنگ لی» با نام مستعار "زن خفاش" شناخته شده است.

روزنامه سوئدی پرتیراژ دیگری به نام «آفتونبلادت» در گزارش در این باره نوشته: «شی ژنگ لی دانشمند چینی که در آزمایشگاه ووهان چین کار می‌کرده با مدارک زیادی درباره کرونا از سفارت آمریکا در پاریس درخواست پناهندگی سیاسی کرده است»!

«آفتونبلادت» به نقل از «خانم خفاش» می‌گوید: «ویروس به طور اشتباهی از آزمایشگاه ووهان به بیرون سرایت کرد.» روز شنبه، داده‌های فاکس نیوز آمریکا به گفته خبرنگارش «جان رابرتز» مدعی شد که یک منبع اطلاعاتی ارشد به او گفته که بین بیش از 17 سازمان اطلاعاتی توافق وجود دارد که منشاء COVID-19 آزمایشگاه ووهان است.

او گفت که «این منبع تأکید کرد که گفته می‌شود، شیوع این نسخه تصادفی بوده و عمدی نبوده است.» "زن خفاش" این شایعه را انکار می کند اکنون شایع شده که «شی ژنگ لی» از چین خارج شده و در سفارت این کشور در پاریس در آمریکا تقاضای پناهندگی کرده است.

اما در عین حال، اطلاعات ضد و نقیض در شبکه‌های اجتماعی چین می‌گوید که "زن خفاش" همچنان در چین باقی مانده است. روزنامه "South China Morning Post" همچنین می‌نویسد که شی ژنگ لی شخصا در شبکه‌های اجتماعی این مساله را تأیید کرده است.

Bat Woman 1

ه نقل از ژنگ لی نوشته شده که «ما کار اشتباهی نکرده‌ایم و همچنان به علم ایمان کامل داریم. باید روزی بیاید که ابرها پراکنده شوند و خورشید طلوع کند.» آندرس ساننربورگ، استاد و پزشک ارشد انستیتوی کارولینسکا در استکهلکم پایتخت سوئد، به روزنامه "اکسپرسن" گفته که او «روز یکشنبه با شی ژنگ لی در تماس بوده است و او هنوز در چین است.»

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید