26
جمعه, آوریل
جمعه 7 ارديبهشت 1403 Friday 26 April 2024 17 شوال 1445

«واکسن کرونا تا قبل از ماه اوت در دسترس خواهد بود»

جهان

دانشمندان بریتانیایی دانشگاه آکسفورد که ماه‌ها برای یافتن واکسنی جهت مقابله با ویروس کرونا تلاش می‌کنند، روز دوشنبه 8 ژوئن اعلام کردند که موفق به تولید واکسن ضد کرونا شدند.

 طبق گفته دانشمندان بریتانیایی، این واکسن که طی چند هفته آینده برای مورد استفاده قرار می‌گیرد، به صورت دستگاه استنشاقی عمل خواهد کرد.

به گزارش روزنامه بریتانیایی «دیلی میرور»، محققان دانشگاه «آکسفورد» اعلام کردند که آنها به میزان 80٪ از موفقیت واکسن تولید شده و مراحل نهایی آن اطمینان دارند.

دانشمندان بریتانیایی انتظار دارند كه این واكسن تا ماه اوت یعنی فقط ظرف دو ماه آینده آماده می‌شود.

پژوهشگران بریتانیایی تاکید کردند که این واکسن در سطح بسیار بالایی به ویژه برای جوانان یا افرادی كه هنوز جوان مؤثر و موفق است.

در همین حال شرکت داروسازی بریتانیایی «Astra Zenica» از آغاز کار تولید واکسن ضد کرونا که توسط دانشمندان «آکسفورد» تهیه شده و موفقیت آن ثابت شده است، خبر داد.

این شرکت اعلام کرد به محض اینکه مجوز آن را بدست آورد، آماده است دو میلیارد دوز از این واکسن تولید کند.

خبر موفقیت بزرگ دانشمندان بریتانیایی برای اولین بار از طریق سخنرانی «آدریان هیل» استاد و محقق دانشگاه آکسفورد که آنلاین صورت گرفته بود، منتشر شد.

هیل گفت: «ما انتظار داریم که واکسن ضد کرونا تا ماه آگوست آماده شود. اگر در موارد آزمایش‌هایی که انجام می‌دهیم اتفاقی غیر از نتایج کنونی رخ ندهد، ممکن است پیش از اوت در دسترس قرار بگیرد».

او گفت:«این بدان معنی است که ممکن است سریعتر از آنچه انتظار داریم به بازار برسد ، اما احتمال تأخیر نیز ممکن است».

هیل گفت، این واکسن به شکل دستگاه استنشاقی خواهد بود که افراد با از طریق دستگاه واکسن را استنشاق خواهند کرد.

او فاش کرد آزمایش‌های این واکسن از آوریل گذشته آغاز شد و تاکنون روی 10 هزار و 260 نفر از بزرگسالان بالای 55 سال و کودکان خردسال انجام شده است.

براساس گزارش روزنام، «دیلی میرور» شرکت «آسترا زینیکا» از آن زمان موافقت کرده است که در صورت تأیید این واکسن و پایان مراحل آطمایش آن، برای تولید بیش از 100 میلیون دوز برای بازار بریتانیا آماده است. این شرکت «بریتانیایی-سوئدی» همچنین با دولت آمریکا قراردادی بسته که به موجب آن به محض تولید واکسن ضد کرونا یک میلیارد دوز از این واکسن را برای ایالات متحده تولید کند.

گفتنی است که بیل گیتس میلیاردر مشهور آمریکایی مبالغ هنگفتی را برای دستیابی به واکسن ضد ویروس کرونا اختصاص داده است.
این در حالی است که کشورهای جهان از جمله مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها برای یافتن واکسن یا درمانی برای این بیماری به رقابت پرداختند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید