29
جمعه, مارس
جمعه 10 فروردين 1403 Friday 29 March 2024 19 رمضان 1445

اروپا امیدوار است با باز شدن مرزها وضعیت اقتصادی کشورها که به شدت از همه‌گیری کرونا آسیب دیده بهبود پیدا کند

جهان

هم‌زمان با کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا در اروپا، محدودیت‌های مرزی کشورهای این قاره بعد از گذشت سه ماه از آغاز شیوع کووید-۱۹ و مقررات قرنطینه برداشته می‌شود.

 اتحادیه اروپا به کشورهای عضو توصیه کرده است که از امروز دوشنبه ۱۵ ژوئن مرزهای خود را به روی کشورهای دیگر اتحادیه باز کنند.

اروپا امیدوار است با باز شدن مرزها وضعیت اقتصادی کشورها که به شدت از همه‌گیری کرونا آسیب دیده بهبود پیدا کند.

کمیسیون اروپایی می‌گوید بیش از این نیازی به بستن مرزها نیست چون کشورها تدابیر دیگری مانند مقررات مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی را اعمال می‌کنند.

با وجود این بخش‌هایی از مرزهای اروپایی مانند مرز دو کشور اسپانیا و پرتغال به دلیل ادامه نگرانی‌ها از انتقال و شیوع دوباره ویروس همچنان بسته می‌ماند.

سوئد که از ابتدای شیوع بیماری راهکاری متفاوت در پیش گرفت و محدودیت‌های اندکی وضع کرده بود، اکنون از "تبعیض غیرقابل توجیه" کشورهای دیگر اسکاندیناوی انتقاد می‌کند که همچنان مرزها را به روی شهروندان سوئد بسته نگه می‌دارند.

سوئد از ابتدا بر خلاف کشورهای دیگر منطقه راهکار "مصونیت گله‌ای" را در مقابله با ویروس کرونا در پیش گرفت و محدودیت‌های سفت و سختی برقرار نکرد. این کشور نرخ ابتلا و مرگ و میر نسبتا زیادی دارد.

China Corona

 نگرانی از شیوع دوباره کرونا در پکن افزایش یافته است

محدودیت در ده محله دیگر در اطراف بازار پکن
در چین نگرانی از شیوع دوباره ویروس کرونا هم‌زمان با ثبت ده‌ها مورد جدید در شهر پکن، پایتخت، بالا گرفته است. ۳۶ مورد تازه‌ای که در پکن گزارش شده از طریق انتقال محلی و نه خارجی مبتلا شده‌اند.

ثبت موارد تازه ابتلا در پکن در حالی دوباره آغاز شده که این شهر بیش از ۵۰ روز مورد تازه‌ای گزارش نکرده بود.

مرکز شیوع مجدد ویروس بزرگ‌ترین بازار گوشت و مواد غذایی این شهر گزارش شده است.

به نوشته روزنامه گلوبال تایمز تا کنون ۷۹ مورد تازه در ارتباط با بازار شینفادی شناسایی شده است.

امروز اعلام شد که محدودیت‌های تازه در ۱۰ محله دیگر در اطراف این بازار برقرار می‌شود. پیش از این هم در ۱۱ محله مقررات منع یا محدودیت آمد و شد وضع شده بود.

مدارس و مهدکودک‌های اطراف بازار تعطیل شده‌اند و حدود ۱۰ هزار نفر از دکه‌داران و کارکنان بازارشینفادی آزمایش کرونا داده‌اند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید