28
پنج شنبه, مارس
پنجشنبه 9 فروردين 1403 Thursday 28 March 2024 18 رمضان 1445

چین و «موج دوم کرونا»؛ شهرداری پکن نسبت به «وخامت شدید» اوضاع هشدار داد

جهان

در پی موج دوم شیوع ویروس کرونا در چین شهردار پکن نسبت به افزایش شمار مبتلایان و «وخامت شدید اوضاع» در این کلان‌شهر هشدار داد.

 سخنگوی شهرداری پکن در حالی وضعیت انتشار ویروس کرونا را «بسیار وخیم» عنوان کرده که از هفته گذشته تاکنون بیش از صد مورد جدید ابتلا به ویروس در پایتخت چین شناسایی و ثبت شده است.

این مقام مسئول در پایتخت چین که روز سه شنبه در حضور خبرنگاران سخن می‌گفت لزوم مبارزه با کرونا در پکن در کم‌ترین زمان ممکن را مورد تاکید قرار داد و گفت: «پایتخت باید همیشه یک گام از همه‌گیری ویروس جلوتر باشد و تدابیر قاطع،‌ جدی،‌ سخت و تعیین کننده‌ای را برای مهار بحران به کار بندد.»

این هشدار در حالی داده می‌شود که مقامات بهداشتی پایتخت چین روز دوشنبه از تعطیلی دو بازار عمده فروشی محصولات تازه به عنوان منشا شیوع دوباره ویروس کرونا و نیز قرنطینه ۱۰ محله مسکونی دیگر در پکن خبر داده بودند.

کلان‌شهر پکن با بیست و یک میلیون جمعیت به تازگی ظرفیت انجام تست‌های تشخیص بیماری کووید۱۹ را به بیش از ۹۰ هزار نفر افزایش داده است.

با توجه به افزایش یکباره شمار مبتلایان به ویروس کرونا در پایتخت چین که بسیاری از آن به عنوان «موج دوم» همه‌گیری بیماری کووید۱۹ یاد می‌کنند، سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه ضمن ابراز نگرانی نسبت به این موضوع اعلام کرد که اوضاع پکن را از نزدیک و به دقت دنبال می‌کند و احتمال دارد که کارشناسان دیگری را طی روزهای آینده به این کلان‌شهر اعزام کند.

مقامات بهداشتی در پایتخت چین روز سه شنبه از ثبت ۲۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی بیست و چهار ساعت گذشه خبر دادند که با این احتساب شمار مبتلایان به ویروس در پکن ظرف پنج روز گذشته به ۱۰۶ نفر افزایش پیدا می‌کند.

رسانه‌های محلی در پکن پیش از این از قرنطینه ۱۱ محله دیگر در ناحیه فنگتای واقع در جنوب کلان‌شهر پکن خبر داده و اعلام کرده بودند که یک بازار بزرگ فروش محصولات تازه در این ناحیه به عنوان منشا آلودگی به ویروس شناسایی و تعطیل شده است.

مسئولان بهداشتی در پکن پس از آن چهار مرکز بزرگ عرضه محصولات غذایی دریایی و گوشتی از جمله دو بازار بزرگ عمده فروشی به نام‌های «جیان‌فدی» و «جینگ شان» را برای ضد عفونی کامل و نمونه برداری از کارکنان و بازدیدکنندگان تعطیل کردند.

در پی افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در پکن،‌ مسئولان دولتی در پایتخت چین همچنین روز دوشنبه از تعطیلی مراکز فرهنگی و ورزشی خبر دادند.

به گزارش رسانه‌های محلی، برخی مراکز آموزشی از جمله مدارس ابتدایی و راهنمایی اجازه یافته‌اند که کلاس‌ها را با آموزش از راه دور ادامه دهند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید