23
سه شنبه, آوریل
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 Tuesday 23 April 2024 14 شوال 1445

ورود به پارک شهر ریدینگ، محل وقوع حادثه، بروی عموم بسته شد. یکشنبه اول تیر/ ۲۱ ژوئن ۲۰۲۰ REUTERS - PETER NICHOLLS

جهان

بعد از چند ساعت ابهام، پلیس بریتانیا کشته شدن ٣ نفر به ضرب چاقو را "حملۀ تروریستی" توصیف کرد. این حمله شب گذشته – شنبه – در شهر "ردینگ" رخ داد. هنوز انگیزه‌های مهاجم روشن نیست. این واقعه در همان محلی رخ داد که قبلاً شاهد تظاهرات ضد تبعیض نژادی بود. با اینحال معلوم نیست که حمله به مردم با تظاهرات ارتباطی داشته باشد

حوالی ساعت ١٩ روز شنبه ۲۰ ژوئن/ ٣١ خرداد، یک نفر با کارد به گردشگران پارکی در شهر ردینگ حمله کرد. این شهر در ۶٠ کیلومتری لندن قرار دارد.

بسیاری از کسانی که برای بهره بردن از آخرین ساعات یک روز آفتابی به پارک آمده بودند، شاهد این صحنۀ هولناک بودند. یکی از این شاهدان که جوانی بیست ساله و مربی ورزش است، گفت: "فرد مهاجم ناگهان وارد محوطه‌ای شد که مردم نشسته بودند و با فریاد کشیدن کلماتی نامفهوم به طرف گروهی رفت که تقریباً ۱۰ نفر بودند. او به گلوی ٣ نفر از آنان ضربه زد و سپس به طرف من دوید. منهم شروع کردم به دویدن... مهاجم وقتی دید که به من نمی‌رسد، به یک نفر دیگر حمله کرد و از پشت به گردن او ضربه زد".

به غیر از ۳ نفر که کشته شدند، ۳ نفر دیگر نیز به شدت آسیب دیده‌اند. پلیس از کسانی که این وقایع را فیلمبرداری کرده‌اند خواست که تصاویر را منتشر نکنند و آنها را در اختیار مقامات دولتی قرار دهند.

این حمله چند ساعت بعد از آن رخ داد که تجمعی در اعتراض به تبعیض نژادی و تحت شعار "جان سیاهان ارزش دارد" (Black lives matter) در همین محل برگزار شده بود.

به گفته پلیس انگلیس، یک مرد ۲۵ ساله موسوم به خیری سعدالله در ارتباط با این حمله بازداشت‌شده که ظاهراً اهل لیبی است. برخی مطبوعات انگلیسی نوشته‌اند که یک مأمور پلیس توانسته فرد مهاجم را که از محل گریخته بوده، به زمین بزند و بازداشت کند.

در نخستین ساعات بعد از حمله، مقامات پلیس گفته بودند که این واقعه "سوءقصد تروریستی نبوده" اما صبح یکشنبه تغییر عقیده دادند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید