02
پنج شنبه, می
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 Thursday 2 May 2024 23 شوال 1445

مکرون: ترکیه «بازی خطرناکی» را در لیبی آغاز کرده است

جهان

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه دوشنبه 22 ژوئن 2020 ضمن محکوم کردن «بازی خطرناک» ترکیه در لیبی آن را تهدیدی مستقیم علیه منطقه و اروپا برشمرد.

 به گزارش خبرنگار العربیه در پاریس، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در دیدار با همتای تونسی‌اش قیس سعید در کاخ الیزه گفت؛«می‌بینم امروز ترکیه بازی خطرناکی را در لیبی آغاز کرده که در تعارض با همه تعهداتی است که در کنفرانس برلین اعلام کرده بود».

امانوئل مکرون در ادامه تاکید کرد که «همین سخنان» را در تماس تلفنی روز دوشنبه‌اش با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مطرح کرده است.

این در حالی است که کاخ سفید تاکید کرد که رئیس جمهوری آمریکا و همتای فرانسوی‌اش بر ضرورت دستیابی به آتش‌بس در لیبی به توافق رسیده‌اند.

مکرون با تاکید این‌که این موضع «در راستای منافع لیبی، همسایگانش، تمام منطقه و اروپا است»، خواستار «متوقف شدن دخالت‌های خارجی و اقدامات یک‌جانبه کسانی شد که ادعا می‌کنند دارند دستاوردهای جدیدی را در جنگ لیبی محقق می‌کنند».

برقراری امنیت
رئیس جمهوری فرانسه همچنین گفت « فرانسه و تونس باهم از طرف‌های ذیربط می‌خواهند تا ضمن برقراری آتش‌بس و عمل به تعهداتشان برای ازسرگیری گفتگوهایی که به سرپرستی سازمان ملل برای برقراری امنیت و پیشرفت در راستای متحدسازی موسسات لیبی و آغاز بازسازی که به نفع همه مردم لیبی است، اقدام کنند».

او همچنین گفت « راه دشوار است و حساسیت موضع تونس را درک می‌کنم که می‌خواهد به دور از این دخالت‌ها و جنگ باشد به ویژه این‌که تونس پیش‌تر اعلام کرده بود که نمی‌خواهد حیات خلوت هیچ‌کدام از این طرف‌ها باشد، اما نگرانی‌های تونس از موج آوارگان در صورت وقوع هر گونه رویارویی و ورود شبه‌نظامیان تحت الحمایه ترکیه اعزامی به لیبی از گروه‌های القاعده و جبهه النصره سوریه گرفته تا مزدوران و بقایای داعش از سوریه و عراق همچنان بر شدت خود باقی خواهد ماند».

مرگ بالینی پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو»

افزون بر آن امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه حادثه نظامی دریایی اخیر میان فرانسه و ترکیه در دریای مدیترانه را که پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» هم‌اکنون درباره آن تحقیق می‌کند را « یکی از بارزترین نشانه‌های مرگ بالینی این پیمان (ناتو) دانست».

رئیس جمهوری فرانسه با «غیر قابل تحمل» توصیف کردن اوضاع، گفت «شما را به اظهاراتم در پایان سال گذشته ارجاع می‌دهم که در آن از مرگ بالینی پیمان آتلانتیک شمالی سخن گفته بودم. به باورم آن چه اکنون در حال وقوع است یکی از بارزترین شواهد این (مدعا) است.»

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید