25
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 Thursday 25 April 2024 16 شوال 1445

کرونا در آمریکا؛ با افزایش ابتلا نیویورک مسافران دیگر ایالت‌ها را قرنطینه می‌کند

جهان

سه ایالت نیویورک، نیوجرسی و کنتیکت می‌گویند برای مهار شیوع کرونا کسانی که از برخی مناطق دیگر آمریکا به این ایالت‌ها می‌روند باید دو هفته قرنطینه شوند.

 تصمیم سه ایالت شمال شرقی آمریکا همزمان با آن گرفته شده که شمار مبتلایان جدید در چند ایالت غربی و جنوبی رو به افزایش گذاشته است.

فرماندار نیوجرسی گفته مردم این سه ایالت "جهنم را از سر گذرانده‌اند" و نمی‌خواهند که شاهد یک موج دوم شیوع باشند.

آمریکا با بیش ۲/۳ میلیون نفر مبتلا و بیشتر از ۱۲۱ هزار نفر درگذشته، بالاترین آمار قربانیان کرونا را در جهان دارد.

برخی از منتقدان لیبرال یا چپگرای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به شدت شیوه برخورد او با بحران کرونا را زیر سوال می‌برند.

اندرو کومو، فرماندار نیویورک، اعلام کرده است کسانی که از ۹ ایالت، از جمله فلوریدا، تگزاس و واشنگتن، به نیویورک می‌روند باید ۱۴ روز خود را قرنطینه کنند.

او گفت اگر شخصی محدودیت قرنطینه را رعایت نکند هزار دلار جریمه می‌شود. در صورت تکرار نقض قرنطینه جریمه تا ۵ هزار دلار بالا می‌رود.

هفته گذشته شمار مبتلایان به ویروس کرونا در برخی از ایالت‌های آمریکا بیش از ۵۰ درصد بالا رفت.

تنها در روز چهارشنبه در ایالت کالیفرنیا بیش از ۷ هزار مورد ابتلای جدید شناسایی شد که تعدادی بی‌سابقه برای این ایالت است.

در فلوریدا هم بیش از ۵ هزار نفر دیگر مبتلا شدند. چند شهر این ایالت استفاده از ماسک را برای شهروندان اجباری کرده‌اند. اما در کل ایالت استفاده از ماسک اجباری نیست و مخالفت‌هایی علیه ماسک اجبار ابراز شده است.

تگزاس هم بیشتر از ۵ هزار مبتلای جدید داشته و فرماندار آن با هشدار درباره "یک شیوع شدید" گفته شاید ناگزیر به اعمال محدودیت‌های بیشتر باشد.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید