24
چهارشنبه, آوریل
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 Wednesday 24 April 2024 15 شوال 1445

مسلمانان چین در یکی از اردوگاه های باصطلاح بازآموزی سیاسی این کشور. © .

جهان

خبرگزاری فرانسه با استناد به پژوهشی که توسط یک محقق آلمانی تهیه و از سوی بنیاد آمریکایی "جیمزتان" منتشر شده، اعلام کرد که دولت پکن به سیاست عقیم کردن اجباری مسلمانان کاشغر روی آورده است.

 جمعیت مسلمانان کاشغر که ترک زبان هستند حدود دوازده میلیون نفر برآورد می شود. علاوه بر دولت آمریکا، کشورهای اروپایی و سازمان های مدافع حقوق بشر دولت پکن را متهم می کنند که دست کم یک میلیون نفر از مسلمان کاشغر را در اردوگاه های اجباری زندانی کرده است. دولت پکن از این مراکز تحت عنوان اردوگاه های بازآموزی سیاسی نام می برد.

پژوهشگر آلمانی که تاکنون مطالعات متعددی دربارۀ سیاست پکن در قبال مسلمانان چین منتشر کرده، گفته است که عقیم کردن مسلمانان کاشغر به صورت اجباری صورت می پذیرد. او که گزارش خود را بر اساس اسناد اداری چین و گفتگو با زنان محلی تنظیم کرده، گفته است که از سال ٢٠١٦ در دو ناحیه از منطقۀ کاشغر که در آنها مسلمانان اکثریت جمعیت را تشکیل می دهند شمار تولد نوزادان به طرز چشمگیری کاهش یافته است. به گفتۀ پژوهشگر آلمانی سیاست پکن برای عقیم کردن مسلمانان کاشغر در چارچوب گسترده تری به منظور اعمال سلطۀ قومی-نژادی علیه مسلمانان ترک زبان صورت می پذیرد.

مایک پمپئو وزیر امور خارجۀ آمریکا در واکنش به گزارش منتشر شده توسط بنیاد آمریکایی "جیمزتان" از پکن خواسته است که فوراً به این "رفتار وحشتناک و غیرانسانی خاتمه دهد."

متن توسط : ناصر اعتمادی

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید