19
جمعه, آوریل
جمعه 31 فروردين 1403 Friday 19 April 2024 10 شوال 1445

پرزیدنت ترامپ و بانوی اول در مراسم سالروز استقلال آمریکا

جهان

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده به مناسبت چهار ژوئیه، روز استقلال آمریکا سخنرانی کرد و در این سخنرانی به از میان برداشته شدن ابوبکر البغدادی و قاسم سلیمانی دو تروریست بزرگ دنیا توسط نیروهای نظامی آمریکا اشاره کرد.

 پرزیدنت ترامپ شامگاه روز شنبه چهارم ژوئیه به وقت واشنگتن در مراسم بزرگداشت روز استقلال آمریکا حضور یافت و دویست و چهل و چهارمین سالروز انتشار «اعلامیه استقلال» را گرامی داشت.

رئیس جمهوری ایالات متحده در بخشی از سخنرانی خود به بیان افتخارات و موفقیت‌های نیروی نظامی آمریکا در طول تاریخ پرداخت و گفت: هیچ دشمنی در جهان یارای برابری قدرت نظامی آمریکا را ندارد. در سه سال گذشته در تجهیز و افزایش قدرت این قدرت نظامی کوشیدیم و همین سال گذشته البغدادی و قاسم سلیمانی دو تروریست بزرگ را برای همیشه از میان بردیم.

پرزیدنت ترامپ همچنین به موضوع کرونا اشاره کرد و با توجه به رشد اقتصادی کم‌نظیر آمریکا پیش از پاندمی کووید ۱۹ گفت: ما در مسیر بازگشت عظمت به آمریکا بودیم که با ویروس کرونا مواجه شدیم. اما خیلی سریع راه مبارزه با آن را هم فرا گرفتیم و اکنون از هر کشور دیگری در تعداد و کیفیت آزمایش کرونا پیشتر هستیم.

او تاکید کرد: ویروس کرونا از چین آمد و فریبکاری این کشور جهان را دچار مشکل کرد. چین باید پاسخگو قرار بگیرد.

اشاره به بحث‌ها و اعتراضات اخیر به تبعیض نژادی نیز یکی دیگر از بخش‌های سخنرانی پرزیدنت ترامپ بود و با تقبیح آنانی که قصد چندپاره کردن جامعه آمریکا را دارند گفت: ما اجازه نمی‌دهیم نفرت تفرقه و بی‌اعتمادی را در بین ما پراکنده کنند. ما همه آمریکایی هستیم از هر گروه و طبقه و نژادی. ما یک خانواده هستیم.

او همچنین به شرح جزئیات بیشتری از فرمان اجرایی خود برای احداث «باغ ملی قهرمانان آمریکایی» پرداخت.

پرزیدنت ترامپ در این سخنرانی بارها از گذشته پرافتخار آمریکا و مردان و زنانی که در رسیدن این کشور به جایگاه اول جهان کوشیده‌اند یاد کرد و گفت: ما آمریکایی‌ها وارث میراثی شکوهمند هستیم. ما روحیه شکوهمند و تزلزل ناپذیری را که باعث تشکیل این کشور شد را به ارث برده‌ایم.

پرزیدنت ترامپ تاکید کرد: در تاریخ هیچ کشوری به اندازه آمریکا در جهت نیکی، پیشرفت و صلح حرکت نکرده است. کشور ما از این هم بهتر و بهتر خواهد شد.

پیشتر در روز شنبه، پرزیدنت ترامپ در یک پیام ریاست جمهوری به مناسبت دویست و چهل و چهارمین سالروز انتشار «اعلامیه استقلال» تاکید کرد که در آن روز «پدران بنیانگذار ما تجربه آمریکایی را به مرحله اجرا در آوردند که پشتیبانی از آزادی و دموکراسی در برابر استبداد و پادشاهی بود.»

در پیام رئیس جمهوری که کاخ سفید منتشر کرده آمده است: «با یکدیگر، ما باید مطمئن شویم که به بهترین نحو به آرمان‌های اعلامیه استقلال مان عمل کرده و برای محافظت و پاسداری از آزادی‌هایی که کشور ما را به پرعظمت‌ترین کشور جهان تبدیل کرده است، تمام توان خود را به کار می‌بریم.»

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید