27
شنبه, آوریل
شنبه 8 ارديبهشت 1403 Saturday 27 April 2024 18 شوال 1445

کلیسای شهر نانت، در ساعت حدود ۷و۴۵ دقیقه صبح شنبه ۲۸ تیر/ ۱۸ ژوئیه ۲۰۲۰ دچار حریق شد. در سال ۱۹۷۲ نیز آتش‌سوزی در این کلیسا موجب شد که بام آن کاملاً بازسازی شود © DR

جهان

یک سال پس از آتش‌سوزی گسترده در کلیسای جامع (کاتدرال) نتردام پاریس، کلیسای جامع شهر نانت فرانسه نیز دچار آتش‌سوزی شد.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه، عابران پیاده در ساعت حدود ۷و۴۵ دقیقه صبح امروز شنبه ۲۸ تیر/ ۱۸ ژوئیه، آتش‌سوزی در کلیسای جامع نانت را که از پشت شیشه‌های رنگی کلیسا قابل رؤیت بود، به آتش‌نشانی اطلاع دادند؛ آتش‌نشانان توانستند آتش را فوراً مهار کنند.

دادستان نانت به خبرگزاری فرانسه گفت از آنجا که «۳ نقطه آتش‌سوزی جداگانه» در کلیسا وجود داشته، تحقیقات برای «آتش‌سوزی عمدی» آغاز شده است. او تأکید کرد که هنوز تحقیقات زیادی در این زمینه باید انجام شود و اکنون زمان نتیجه‌گیری نیست.

بر اساس تصاویری که از این آتش‌سوزی منتشر شده، دود سیاهی از پنجره کلیسا به سمت آسمان در حرکت بوده است. همچنین مدیر آتش‌نشانی منطقه از وقوع آتش‌سوزی شدید در محلی که اُرگ کلیسا قرار دارد خبر داد. او گفت که آتش‌نشانان در هماهنگی با مسئولان کلیسا برای حفظ آثار هنری موجود در آن تلاش کردند.

در عملیات مهار آتش‌سوزی کلیسای جامع نانت، حدود ۱۰۰ آتش‌نشان و ۴۰ دستگاه خودرو آتش‌نشانی به کار گرفته شدند و آتش‌سوزی حدود ساعت ۱۰ مهار شد. اما به نظر می‌رسد که خسارات وارده به ساختمان این کلیسا جدی است و به گفته آتش‌نشانان، اُرگ کلیسا کاملاً از بین رفته است؛ همچنین بخشی از ساختمان کلیسا که این اُرگ روی آن قرار گرفته بود، بسیار ناپایدار است و احتمال ریزش آن وجود دارد.

با این حال، خسارات وارده به این کلیسا با خسارت وارده به کلیسای نتردام پاریس قابل مقایسه نیست. پانزدهم آوریل سال گذشته نیز آتش‌سوزی گسترده در کلیسای نتردام پاریس که از آثار مربوط به قرون وسطی است، موجی از واکنش‌ها را در پی داشت.

این اولین بار نیست که کلیسای جامع شهر نانت دچار آتش‌سوزی می‌شود. در سال ۱۹۷۲ نیز آتش‌سوزی در این کلیسا موجب شد که بام آن کاملاً بازسازی شود.

ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه بلافاصله پس از انتشار خبر آتش‌سوزی این کلیسا، در توئیتی با اهالی شهر نانت و آتش‌نشانان ابراز همبستگی کرد. او قرار است که عصر روز شنبه به نانت برود و از نزدیک در جریان تحقیقات در این زمینه قرار گیرد.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید