28
پنج شنبه, مارس
پنجشنبه 9 فروردين 1403 Thursday 28 March 2024 18 رمضان 1445

Turkish Airlines airplanes at Ataturk International Airport, in Istanbul - کپی رایت AP Photo

جهان

وزارت حمل و نقل ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که مرز هوایی این کشور با ایران و افغانستان با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا بار دیگر بسته و پروازهای خطوط هوایی ترکیه به این دو کشور معلق شد.

 پس از آن که خطوط هوایی ترکیه از ۱۱ ژوئن پروازهای بین‌المللی خود را دوباره آغاز کردند، سفر هوایی از فرودگاه‌های تبریز، شیراز و تهران نیز اخیرا به شهر استانبول برقرار شده بود و در کنار خطوط هوایی ترکیه، چهار شرکت هواپیمایی ایرانی نیز پروزاهای خود به این شهر را احیا کرده بودند. همچنین به تازگی سفر هوایی بین کابل و استانبول نیز آغاز شده بود.

با وجود برقراری پروازهای بین‌المللی محدود خطوط هوایی ایرانی، قطر ایرویز در نبود رقبای تُرک بار اصلی پروازهای ترانزیتی ایران بر عهده گرفته‌اند و روزانه بیش از دو پرواز از تهران به مقصد دوحه انجام می‌شود.

بنا بر گزارش ایرنا، این امر موجب شده تا قیمت بلیت پروازهای قطر ایرویز از مبدا تهران به مقصدهای اروپایی در برخی موارد به حدود هزار یورو افزایش یابد. قیمتی که تا باز شدن دوباره مرز هوایی ایران و ترکیه شکسته نخواهد شد.

پروازهای خارجی خطوط هوایی ایرانی در حال حاضر به طور هفتگی به مقصدهای پاریس، آمستردام، لندن، منچستر، استکهلم، دوبی، بانکوک و کوالالامپور برقرار است.

البته فقدان پرواز شرکت‌های هواپیمایی آلمانی، اتریشی و ترک از مبدا اروپا به تهران نیز موجب شده تا به عنوان نمونه قیمت بلیت پرواز رفت و برگشت ایران ایر از پاریس به تهران با افزایش ۱۰۰ درصدی مواجه شود و به ۷۰۰ تا ۹۰۰ یورو برسد.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید