25
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 Thursday 25 April 2024 16 شوال 1445

شیوع کرونا از شهر «ووهان» در چین آغاز شد.

جهان

ر حالی که مقامات چین قرنطینه در منطقه ووهان را دو ماه پس از شیوع ویروس جدید کرونا برداشتند، «رادیو آسیای آزاد» گزارش داد که ساکنان این منطقه نسبت به صحت آمار ۲۵۰۰ جان باخته بر اثر این بیماری در شهر ووهان تردید دارند و حتی می‌گویند تعداد مردگان بیش از ۴۰ هزار نفر است.

 از هفته گذشته هفت مرکز مرتبط با امور درگذشتگان در ووهان روزانه خاکستر اجساد حدود ۵۰۰ نفر را به خانواده‌های آنها تحویل داده‌اند که به نظر می رسد در این منطقه افراد بسیار بیشتری، نسبت به آن چه آمار رسمی می گویند، جان خود را از دست داده اند.

یک ساکن ووهان به «رادیو آسیای آزاد» که مثل «صدای آمریکا» زیرمجموعه آژانس رسانه‌های جهانی ایالات متحده است، گفته است که آمار رسمی نمی تواند درست باشد؛ چرا که مرده‌سوزخانه‌ها مرتب در حال کار بوده و هستند.

برخی از پست های شبکه های اجتماعی می گویند هر هفت مرکز یاد شده برای امور درگذشتگان در ووهان، روزانه ۳۵۰۰ کوزه خاکستر افرادی را که اجساد آنها سوزانده شده است، به خانواده ها تحویل می دهند.

یک شهروند استان هوبی که مرکز آن ووهان است، می گوید بیشتر مردم معتقدند که در این شهر بیش از ۴۰ هزار نفر پیش از قرنطینه و در حین قرنطینه جان‌شان را بر اثر بیماری کووید-۱۹ از دست داده‌اند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید