26
جمعه, آوریل
جمعه 7 ارديبهشت 1403 Friday 26 April 2024 17 شوال 1445

Spaceship SN2

جهان

نمونه اولیه سفینه فضایی ناسا Starship SN3 ، ساخت شرکت اسپیس ایکس که ایلان ماسک، بنیانگذار آن است، طی آزمایشات مرحله دوم موشک حامل آن ترکید.

بنابر گزارش اسپوتنیک، این فیلم در کانال YouTube NASASpaceflight منتشر شده است.

این حادثه سومین آزمایش ناموفق Starship در کمتر از شش ماه بود. نمونه اولیه پس از پمپاژ یکی از مخازن سوخت مرحله دوم با نیتروژن مایع تخریب شد.

ایلان ماسک ، رئیس اسپیس ایکس از بررسی جزئیات این حادثه خبر داده به گفته وی ، علت انفجار ممکن است در پارامترهای اشتباه آزمایشات نهفته باشد.

اسپیس‌ایکس یکی از شرکت‌های ایلان ماسک است که در صنعت هوافضایی فعالیت می‌کند. اسپیس ایکس یکی از سه شرکتی است که در آینده نزدیک برای ناسا سفینه‌های سفارشی خواهند ساخت تا جایگزین موشکهای روسی شوند.

در اواخر ماه فوریه نیز نمونه اولیه Starship SN1 در میدان آزمایش بوکا چیکا در تگزاس هنگام پمپاژ نیتروژن مایع ترکیده بود. در نوامبر سال 2019 هم آزمایشات نمونه اولیه Starship Mk1 با شکست پایان یافته بود. این اتفاق هنگام پر کردن مخازن متان و اکسیژن با مایع کریوژنیک رخ داد.

Starship دومین مرحله از سیستم انتقال فضایی قابل استفاده مجدد BFR SpaceX است. مرحله دوم 6 موتور رپتور و مرحله اول 31 موتور از این نوع خواهد داشت. رپتور که با متان و اکسیژن کار می کند دارای بزرگترین نسبت فشار به نیروی رانش (نسبت نیروی رانش تولید شده توسط یک واحد قدرت به وزن آن) در بین تمام موتورهای موشکی است که تاکنون ایجاد شده است. سیستم BFR در ورژن قابل استفاده مجدد به گونه ای طراحی شده است که حداکثر 150 تن بار مفید را به مدار زمین رسانده و تا 50 تن بار را به زمین بازمی گرداند و همچنین می تواند تا 100 نفر (2-3 نفر در یک کابین) را به کره ماه و مریخ حمل کند. . قرار است این سیستم بدر سال 2022 پرواز کند.

 

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید