28
پنج شنبه, مارس
پنجشنبه 9 فروردين 1403 Thursday 28 March 2024 18 رمضان 1445

واکنش مثبت بازارهای سهام آمریکا به کاهش شیوع کرونا در اروپا و نیویورک

جهان

در پی کاهش میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در اسپانیا و ایتالیا و تا حدودی در ایالت نیویورک، کانون این اپیدمی در آمریکا، شاخص‌های اصلی بازار بورس وال استریت روز دوشنبه حداقل ۷ درصد افزایش یافت.

 

اندرو کومو ، فرماندار نیویورک، روز دوشنبه (۶ آوریل) اعلام کرد که تعداد موارد بستری شدن مبتلایان به کووید-۱۹ کاهش یافته و نرخ مرگ و میر ثابت مانده است. روز یکشنبه هم اعلام شد که که میزان مرگ و میر در نیویورک برای نخستین بار اندکی نسبت به روز شنبه کاهش یافته است - تحولی که به نظر می‌رسد به روند صعودی در بازارهای بورس کمک کرده باشد.

شاخص صنعتی داو جونز وال استریت روز دوشنبه ۷.۷۳ درصد بالا رفت و به ۲۲.۶۷۹ رسید. شاخص‌های اس‌پی‌اکس و نزدک نیز هر یک بیش از ۷ درصد افزایش یافتند.

این در حالیست که یکی از بانک‌داران برجسته وال استریت وقوع یک رکود اقتصادی بزرگ در سال ۲۰۲۰ را پیش‌بینی کرده است.

جیمی دایمون، رییس بانک جی‌پی مورگان چیس، روز دوشنبه در نامه‌ای به سهام‌داران این بانک نوشت که او در سال جاری به خاطر ضرباتی که ویروس کرونا به بخش‌های مهم اقتصاد آمریکا و جهان وارد آورده است، انتظار یک "رکود بد" را دارد. او نوشته درآمد بانک به طور جدی در سال میلادی جاری کاهش خواهد یافت.

با این حال بهای سهام این بانک روز دوشنبه در مبادلات بازار بورس حدود ۵ درصد بالا رفت و به حدود ۸۴ دلار رسید.

در ظرف هفته‌های اخیر بازارهای مالی آمریکا با نوسانات زیادی مواجه بوده است - از جمله روز جمعه (۲۱ مارس) هر سه شاخص مهم وال استریت حداقل ۱۲ درصد سقوط کردند که بدترین هفته وال استریت از زمان رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ میلادی بود.

هفته گذشته هم اعلام شد که حدود ۶ میلیون و ششصد هزار نفر دیگر برای دریافت مزایای بیکاری اقدام کرده‌اند و آمار رسمی بیکاران در این ایالات متحده به حدود ۱۰ میلیون نفر رسیده است.

نیویورک که کانون اصلی کرونا در آمریکاست و به تنهایی حدود نیمی از قربانیان کووید۱۹ در این کشور را متحمل شده است، طی ۲۴ ساعت گذشته نیویورک ۵۹۳ مرگ بر اثر کرونا ثبت کرده که به نسبت یک روز قبل که این آمار ۶۳۰ قربانی بود کاهش نشان می دهد هر چند اندرو کومو، فرماندار این ایالت گفته برای قضاوت کردن درباره خوشایند بودن این آمار خیلی زود است و نمی توان آن را مصداق نزولی شدن نمودار کرونا در نیویورک دانست مگر این که روند نزولی یا ثبات این آمار در چند روز آینده هم ادامه یابد.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید