29
جمعه, مارس
جمعه 10 فروردين 1403 Friday 29 March 2024 19 رمضان 1445

این همه هیاهو برای چه؟

نوشتار

بیش از یک بیلیون نفر در سال مبتلا به انفلانزا میشوند که این در حال حاضر نزدیک به یک هشتم جمعیت کره زمین است.  از این یک بیلیون بین ۲۹۰ هزار تا ۶۵۰ هزار کشته میشوند. *

از این بدتر اینکه هیچ واکسن بخصوصی برای این بیماری نیست چون هر ساله گونه جدید از آن برتری گرفته و به جهان حمله می‌کند.

البته در ۶۰ سال گذشته  پزشکان معمولان با بهره گیری از واکسن پایه که امتحان خود را داده و مورد تائید سازمان های پزشکی‌ جهان است به سرعت واکسن آنتی ویروس آن گونه ویروس که در سال مورد نظر برتری گرفته را ساخته و بیشتر به افراد آسیب پذیر و یا مسن تجویز میکنند.

به دلیل اینکه انفلانزا هر سال گونه جدیدی  به جهان ارائه میدهد، شما هر سال مجبورید واکسن جدید بزنید تا در برابر گونه آن سال مصونیت گیرید. در صورتی‌ که برای بسیاری از ویروس ها مانند کزاز برای مثال یک بار تزریق برای سال ها در بدن میماند.

تعداد شناخته شده مبتلایان به بیماری کوید ۱۹ در  جهان نزدیک به ۴ میلیون و کشته شدگان از این بیماری نزدیک به ۲۸۴ هزار نفرند، در مقایسه این بیماری که خود گونه ای از بیماری آنفولانزا نیز هست بسیار آرام و کم کشتار است.**

پس چرا این همه کشور ها به تکاپو افتاده ا‌ند و اقتصاد جهانی‌ بسته شده؟

چرا پزشکان و سیاست مداران مردم را میترسانند؟

چرا تمام دستورات پزشکی‌ داده شده مغایر با تجویزات مبارزه با انفلانزا هست؟

چرا چرا چر؟

یا ارقام داده شده در مورد مبتلایان و کشته شدگان دروغ است و یا قدرت این ویروس.

البته میدانیم چند کشوری مانند ایران و چین ارقام دروغ ارائه داده ا‌ند ولی‌ با این وجود هم تعداد مبتلایان در برابر تعداد مبتلایان سالانه به انفلانزا بسیار اندک است.

شاید جواب را باید در سیاست و اقتصاد جستجو کرد.

ضرر های حاصله از اپیدمی کنونی‌ کورونا در جهان تریلیون ها دلار و تعداد بیکار شدگان بیش از میلیون ها نفرند. رژیم هایی مثل جمهوری  اسلامی آن را یک موحبت الهی  میخوانند.

سرمایه دران بزرگ از هم اکنون در حال شمارش پول های خود هستند چون بیشتر کمپانی های کوچک و متوسط در حال غرق شدن هستند و سرمایه داران عمده جهان شروع به بلعیدن آنها کرده‌اند.

سیاست مداران با متهم کردن یکدیگر برای انتخابات آینده جا گیری میکنند و دولت ها برای لاپوشی بی‌ لیاقتی خود دیگر کشور ها را مقصر مینامند .

پس  این بیماری تقریبا ناچیز در مقایسه با آنفلانزا که سالانه به مردم این کره حمله می‌کند، یک موحبت الهی برای برخی‌ و یک عذاب عبدی برای  بیشتر مردم جهان است.

 

* https://www.ifpma.org/global-health-matters/flu-can-cause-up-to-650000-deaths-a-year-globally/

** https://www.worldometers.info/coronavirus/

 

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید