25
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 Thursday 25 April 2024 16 شوال 1445

تحریم های آمریایی، رژیم را در آستانه ورشکستگی قرار داده است. ریشه خصومت چیست؟

نوشتار

جدل لفظی بین آخوندهای رژیم، درباره اینکه آیا باید و یا نباید در مذاکرات با ایالات متحده شرکت کرد و پیشنهاد پرزیدنت ترامپ را پذیرفت و به دور میز مذاکره بازگشت شکاف بزرگ و بزرگتری در داخل حکومت اسلامی ایران ایجاد کرده است. حسن روحانی در سخنان روز چهارشنبه گذشته با نقل قول از آنچه که در دوران امام حسن گذشت گفت که این دومین امام شیعیان نیز در شرایط معینی به آنچه که روحانی آن را خواست مردم نامید تسلیم شد و با دشمن صلح کرد.

 منظور وی آن بود که حکومت اسلامی ایران هم باید از رفتار امام حسن تقلید کند و به دور میز مذاکره با ایالات متحده بازگردد.

همه آنان قبول دارند که کمر حکومت در اثر ادامه تحریم‌ها شکسته است و چاره ای نیست جز آنکه به دور میز مذاکره با دولت ترامپ بازگشت.

ترامپ بارها گفته و مشاوران امنیتی او بارها تکرار کرده اند که اگر حکومت ایران این دعوت را نپذیرد و هنگامی که ترامپ دوباره برگزیده شود، مجازات ها و شرایط سنگین تری را برای بازگشت مذاکرات با رژیم ایران تعیین خواهند کرد.

اما این واکنش حسن روحانی با واکنشهای تند و شدید آخوند های تندروی حکومتی و پیروان و مقلدان علی خامنه ای روبرو شده است.

اکنون مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارزیابی کرده و می‌گوید: اکثریت مردم ایران از عملکرد دولت حسن روحانی ناراضی هستند و اگر معیار خواست، و رای مردم است از علی خامنه‌ای باید خواست تا دستور دهد که حسن روحانی را هزار بار اعدام کنند.

آخوند علم الهدی امام جمعه پرقدرت شهر مذهبی مشهد نیز ادعا می‌کند که حسن روحانی در این نقل قول از امام حسن تاریخ اسلام را تحریف کرده است و آنچه می گوید دروغ است و کسی که اسلام را تحریف کند، باید مجازات شود و شاید او را تیرباران و یا اعدام کنند.

همچنین، آخوند دیگری به نام محمد کاظم مدرسی می گوید: امام حسن ناچار به پذیرش صلح شده بود، این یک صلح تحمیلی بود، نباید نمونه‌ای برای حکومت ایران قرار گیرد.

علم الهدی می‌گوید که دوران نخستین اسلام با امروز فرق داشت و عملاً می‌خواهد بگوید که امروز حکومت ایران سپاه پاسداران را دارد، نیروهای بسیج را دارد، فاطمیون و زینبیون دارد و انواع و اقسام تروریست های دیگر، مگر فرماندهان سپاه پاسداران تهدید نکرده بودند که هزاران عامل تروریستی در سراسر جهان دارند که می‌توانند پوزه شیطان بزرگ، آمریکای جهانخوار را به خاک بمالند؟ پس چگونه است که حسن روحانی ادعا می‌کند که باید با آمریکا وارد مذاکره شد؟ زیرا امام حسن نیز هنگامی که احساس ضعف کرد با دشمن خود به صلح دست زد.

علی خامنه ای در آخرین سخنان خود گفته بود که آنانی که از بازگشت به میز مذاکره با ایالات متحد دم می زنند افرادی سفیه، نادان، ترسو و جبون هستند.

اما سخنگوی دفتر حسن روحانی می گوید: چه باید کرد؟ پولی در اختیارمان نمانده و ناچار هستیم برای برداشتن تحریم های همگونه، از بانکی و اقتصادی و نظامی و تسلیحاتی و غیره با آمریکا وارد گفتگو شویم.

ترامپ تهدید کرده است که اگر دیر کنید بازی را می بازید و شرایط سخت تر خواهد شد.

در واقع می‌توان گفت که از نخستین سالی که حکومت اسلامی ایران به قدرت رسید جدال بین دو جناح و یا جناح های مختلف رژیم درباره اینکه آیا باید یا نباید با آمریکا وارد مذاکره شد جریان داشت.

سفارت آمریکا در تهران را اشغال کردند و نتیجه‌اش سالیان دراز تحریم‌های ایالات متحده علیه حکومت ایران بود.

تحریم‌هایی که میلیاردها دلار به حکومت زیان رساند.

بابت گروگانگیری، رژیم ایران ناچار شد بیش از یک میلیارد دلار به ایالات متحده خسارت و غرامت بپردازد و هنوز هم روح الله خمینی ادعا می کرد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و هم این سخن را امروز علی خامنه‌ای می‌گوید و فرماندهان سپاه پاسداران می‌گویند و روسای کمیسیون‌های مجلس و خود رئیس مجلس که همگان از سپاه پاسداران هستند و منافع آنها ایجاب می‌کند که حکومت ایران همچنان در بحران به سر برد و ملت ایران هرگز روی آرامش به خود نبیند زیرا اگر دریا آرام گیرد امواج خواهند مرد و سپاه پاسداران خود را موجی می داند که باید برای ادامه زیست خود دریا همیشه متلاطم باقی بماند.

روح الله خمینی با دستور اشغال سفارت آمریکا در تهران در واقع می خواست ایران را به انزوا بکشاند، مردم ایران را تنها بگذارد، او گفته بود که می‌خواهد یک دیوار چین در اطراف ایران برپا کند تا از نفوذ بیگانگان و از تماس با دنیای خارج محروم باشند.

در آن شرایط می‌توانست مردم ایران را به مسلمانان بهتری به خیال خویش مبدل سازد.

او می خواست که مردم ایران تحت تاثیر تمدن های خارج از کشور قرار نگیرند و آنچه را که وی فرایض اسلامی و قواعد اسلامی و اصول اسلامی می دانست به مردم ایران تحمیل کند.

خمینی نمی‌دانست و علی خامنه ای نیز امروز تجاهل می‌کند که دنیا، دنیای ارتباطات است و هیچ کشوری به دور خود نمی‌تواند حصار چین برپا کند.

ملت ایران به انواع منابع خبری و جهانی دسترسی دارند و دقیقا می‌دانند که آنچه که در خارج از ایران و داخل ایران می‌گذرد و آنها را نمی‌توان تنها و منزوی ساخت.

از دیدگاه رژیم تا هنگامی که قطع روابط با ایالات متحده ادامه دارد آسان تر می توان به سرکوب مردم ادامه داد و از اینرو علی خامنه‌ای به تقلید از رهبر خود اعلام داشت که هرگز نباید به دور میز مذاکره با آمریکا بازگشت.

علی خامنه‌ای، هنوز هم توان نظامی و سیاسی و اقتصادی ایالات متحده را در تلاش برای برقراری صلح و آرامش در سراسر جهان و مبارزه با ترور و آدمکشی ناچیز می‌داند و آن را تحقیر می کند اما اختیارات دولتی به دست حسن روحانی است و اوست که باید خواسته های مردم را و نیازهای حکومت را برآورده سازد و کشور ایران را مدیریت کند.

اما از روز نخست او را نالایق خواندند و چوب لای چرخ گذاشتند همانگونه که با دولت محمد خاتمی کردند و امروز که دولت حسن روحانی به پایان خود نزدیک می‌شود،فرماندهان پیشین سپاه پاسداران و از جمله باقر قالیباف و همچنین ابراهیم رئیسی، وارد کارزار تبلیغاتی می‌شوند که جای او را بگیرند.

بر همگان مسلم است که رئیس‌جمهوری فردای حکومت ایران، یک تن از نمایندگان و فرماندهان پیشین یا کنونی سپاه پاسداران خواهد بود.

سپاه پاسداران از دیرباز بر کرسی ریاست جمهوری و همه نهادهای کلیدی حکومت ایران چشم طمع داشته و امروز مرحله به مرحله می‌خواهد که به این هدف خود نزدیک شود و از این رو می آید و روحانیون طرفدار خود در واقع تعصب گرایان اسلامی را بسیج می کند که حسن روحانی را از هر سو و جهت و زاویه مورد حمله قرار دهند.

مگر خود روح الله خمینی از روز نخست نگفته بود که او می‌خواهد اسلام ناب محمدی را دوباره بر سراسر ایران برقرار سازد؟

مگر روح الله خمینی و آخوندهای دیگر و شخص علی خامنه‌ای، بارها به رفتار و کردار حضرت محمد و امامان شیعه و حضرت علی استناد نکرده بودند؟

حالا هم حسن روحانی به همین شیوه روی می آورد و او نیز از امام حسن و صلح او با دشمنان سخن می‌گوید و به طور غیرمستقیم توصیه می‌کند که ما هم در آستانه شکست قرار داریم، ما هم ضعیف هستیم و شایسته آن است که مانند امام حسن به مذاکره با ایالات متحده بازگردیم.

اما می بینیم که چگونه او را مورد حمله قرار می‌دهند.

انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده سه هفته دیگر انجام می‌گیرد و تا حدود ۳ ماه پس از آن نیز دولت پرزیدنت ترامپ همچنان بر قدرت باقی خواهد ماند و احتمال بسیار خوبی نیز وجود دارد که در این انتخابات پرزیدنت ترامپ با اکثریت قابل توجهی پیروزی خود را بازیابد و تهدید و اخطار شده است که حکومت ایران باید تلاش کند و شتاب به خرج دهد وگرنه با شرایط سخت تری روبرو خواهد شد.

اما بی اعتنا به انتخابات ایالات متحده، کفگیر حکومت اسلامی ایران به ته دیگ خورده است،همه درهای دنیا به روی آنها بسته شده است، پولی در اختیارشان نمانده دلاری به داخل کشور وارد نمی‌شود و هر روز تلاش حکومت برای قاچاق پول به داخل کشور سخت و سخت‌تر می‌شود و حسن روحانی به امام حسن روی می‌آورد و متوسل می‌شود.

اما علم الهدی، ذوالنور، مدرسی و خود خامنه ای می گویند که حسن روحانی مسلمان خوبی نیست، تاریخ اسلام را تحریف کرده است و ببینیم که چه هنگام خود علی خامنه ای دستور نرمش قهرمانانه دوم را می‌دهد؟!!!

اورشلیم – ۲۶ مهرماه ۱۳۹۹ خورشیدی،۱۷ اکتبر ۲۰۲۰ میلادی

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید