29
دوشنبه, آوریل
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 Monday 29 April 2024 20 شوال 1445

چیزی مانده از چین نخریدیم؟

ایران

در حالی‌ که پیش از پیشاآمد کورونا در همان شهر ووهان تظاهراتی بر ضد کارخانه های زباله سوزی و بی خطر سازی زباله برگزار شده بود و حتا برخی‌ کورونا را نتیجه همان کارخانه ها میدانند، جمهوری ضد ایرانی در حال خرید دستگاه ها و ماشین آلات چینی‌ برای همین کار است.

جالب است که حکومتی که موشک به فضا پرتاب میکنند، جنگنده، هلیکوپتر و زیر دریایی مافوق پیشرفته میسازد که حتا کشور های پیشرفته جهانی‌ در حیرت هستند، قادر به تولید یک کامیون زباله جمع کنی‌ نیست.

شهرداري در حال رایزنی برای تهیه دستگاه چيني امحاء و بي خطر سازي روزانه ۱۰‌تن پسماند تهران است.

به گزارش مهر، صدرالدین علیپور در نشست خبری مجازی که پیش از ظهر ديروز به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد در باره آخرین اقدامات این سازمان در زمینه مدیریت پسماند شهری خاطرنشان کرد: حجم جمع آوری روزانه پسماندهای پزشکی از ۷۰ تن به 1۱۰ تن افزایش یافته است و چون مراقبت از کارگران در اولویت‌های ما قرار دارد به ضد عفونی، جمع آوری و تجهیز لباس‌های کارگران توجه ویژه داريم.

وی ادامه داد: همه این پسماندها را دفن می‌کنیم و هیچ تفکیکی نداریم و همین امر باعث افزایش کار ما شده است.

علیپور در پاسخ به سئوالی در باره رهاسازی پسماندهای بیمارستانی، گفت: گزارشی از رهاسازی پسماند نداشته‌ایم.البته مسئول و ناظر این موضوع وزارت بهداشت و محیط زیست استان تهران است، اما نه ما و نه این دستگاه‌ها تا امروز گزارشی در این زمينه نداشته‌اند.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا از ابتدای اردیبهشت تفکیک زباله در تهران آغاز می شود، گفت: برنامه‌ریزی در این زمينه انجام شده است و تا زماني كه از موفقيت اين طرح مطمئن نشده باشيم‌،شروع به تفکیک نخواهیم کرد. عليپور افزود: بخشی از عدم تفکیک موضوع هزینه وارد شده به شهرداری است، اما دفن روزانه ۷۰۰۰ تن زباله هم تبعاتی به همراه دارد.

وی در باره درخواست شهردار تهران از سفیر چین برای خرید یک دستگاه زباله سوز چینی هم اظهار داشت: با توجه به حساسیت وضع زباله‌های بیمارستانی احساس کردیم این دستگاه می‌تواند کمک کننده باشد، این دستگاه مي تواند ساعتی يك تن زباله را بی خطرسازی کند كه قرار است روزانه در 10 ساعت 10 تن زباله را امحاء يا ضد عفوني كند.

وی در پاسخ به سئوال مهر درباره تفکیک زباله‌ها از سوی نیروهای خدماتی شهرداری گفت: نه تنها زباله گردها که هیچکدام از نیروهای خدماتی پیمانی شهرداری چه در مبدا و چه در آرادکوه مجاز به تفکیک نیستند و مردم در صورت مشاهده تخلف با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید