02
پنج شنبه, می
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 Thursday 2 May 2024 23 شوال 1445

محرومیت‌های سیستان و بلوچستان

ایران

چرا خبر زیر را بازگو کردیم ؟

نخست اینکه این روستا مانند هزاران روستا و شهر های ایران هنوز در چنین فقر و بدبختی غوطه میخورند، این در حالیست که ثروت میهن خرج مردم فلسطین و لبنان، آدم کشی و تروریست پروری میشود.

دیگر اینکه پس از ۴۰هنوزکمبودهای خود را به گردن دوران شاهنشاهی می‌ اندازند.

بخشی از خبر در زیر؛

محرومیت‌های عمقی، جدی و تاریخی سیستان و بلوچستان بلوچستان روستای محروم «بَل مچی بازار» که از معدود روستاهای بدون آب و برق کشور محسوب می‌شود.

700 هزار نفر جمعیت بدون شبکه آب، 70 هزار نفر بازمانده از تحصیل، 100 هزار بی‌هویت و بی‌شناسنامه و 6 هزار کلاس درس تخریبی، کپری و ناایمن، روایت‌هایی تلخ از محروم‌ترین استان ایران است؛ با وجود خدمات متعددی که پس از انقلاب در سیستان و بلوچستان به مردم ارائه شده اما عمق محرومیت‌های به جا مانده از دوران شاهی آنقدر جدی و گسترده است که همچنان نمود زیادی دارد.

در ادامه سلسه گزارش‌های روایی تسنیم به روستای «بل مچی بازار» در دهستان «عورکی» از توابع شهرستان چابهار رفتیم؛ روستایی محروم که از معدود روستاهای بدون آب و حتی برق کشور محسوب می‌شود؛ این در حالی است که وزارت نیرو می‌گوید 99.7 درصد مردم کشور برق دارند و روستای بل در زمره آن "سه دهم درصد" است. روستانشینان می‌گویند با وجود محرومیت 10 میلیون تومان برای برقرسانی و خرید امتیاز آن هزینه کردند اما بعد از یک‌ سال هنوز برق‌دار نشده‌اند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید