23
سه شنبه, آوریل
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 Tuesday 23 April 2024 14 شوال 1445

جداسازی در مترو امکان پذیر نیست. باید آمد و شد آن بکلی متوقف شود

ایران

یک عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در انتقاد شدید از دولت روحانی در مورد اجرایی نشدن فاصله گذاری اجتماعی در مترو گفت: این طرح در مترو امکان پذیر نیست و باید مترو تعطیل شود. زهرا نژادبهرام، افزود: با وجود هشدارهای مکرر ما و واقف بودن دولت از بالا رفتن امار کورونا، ستاد ملی مدیرت کرونا نیز با پیشنهاد شورای شهر تهران برای اجباری شدن استفاده از ماسک در مترو مخالفت کرده است.

خبرگزاری مهر نزدیک به سپاه پاسداران نیز در این باره نوشت: تهران در این روزها با آمار صعودی بستری بیماران کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه مواجه است و این یعنی، فاجعه ای در راه است. رها شدن تهران از برنامه‌های قرنطینه‌ای، می‌تواند زنگ خطری برای لانه گزینی ویروس کرونا در شهر باشد. شهری که روزانه چند میلیون جمعیت را در خود می بیند.
فرنوش نوبخت، مدیرعامل متروی تهران، پیشتر گفته بود که به دلیل بازگشایی ادارات و واحدهای صنفی و با افزایش شمار مسافران متروی تهران، طرح اجباری کردن استفاده از ماسک در مترو در دستور کار قرار گرفته و در صورت تصویب در ستاد ملی مدیریت کرونا، به اجرا گذاشته خواهد شد.
نژادبهرام هشدار داد: « مترو محل نشر ویروس کرونا است.و شرایط مترو کاملا با اتوبوس تفاوت دارد چرا که اتوبوس در فضای باز تردد می‌کند ولی در مترو هوا داخل واگن جابجا می‌شود و انتشار ویروس در مترو برای مدیریت شهری نگرانی جدی ایجاد کرده است. تنها راه جلوگیری از شیوع کرونا در مترو تعطیلی آن است و ماسک درصورتی که مترو تعطیل نشود، ابزار کمکی مهم محسوب می‌شود.
محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران، نیز سیستم هواکش واگن‌های متروی تهران را برای شیوع کرونا خطرناک توصیف کرده و گفته بود: «در مترو دو نوع سیستم هوادهی داریم هواکش تونل و هواکش واگن که این دو باهم فرق دارند چیزی که خطرناک است هواکش واگن است».
این هشدارها و پیشنهاد اجباری شدن ماسک در مترو و رد هشدارهای مقام‌های شهری درباره نقش مترو در شیوع کرونا درحالی بیان می شود که به گفته مقام‌های وزارت بهداشت، حمل و نقل عمومی با ۲۶/۴ درصد بیشترین نقش را در انتقال ویروس کرونا در ایران داشته است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید