26
جمعه, آوریل
جمعه 7 ارديبهشت 1403 Friday 26 April 2024 17 شوال 1445

ترامپ پیش از این نیز آمادگی خود را برای کمک به ایران اعلام کرده بود

ایران

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا بار دیگر بر آمادگی آمریکا برای کمک به ایران برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا تاکید کرده و خواستار توافق حکومت این کشور با ایالات متحده شده است.

 آقای ترامپ که یکشنبه در کاخ سفید صحبت می کرد، حکومت ایران را متهم کرد منتظر پیروزی جو بایدن، نامزد بالقوه دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده است "تا آمریکا را تصاحب کند."

آقای ترامپ در صحبت هایش با وخیم دانستن وضعیت شیوع ویروس کرونا درایران، آمار منتشر شده به وسیله دولت ایران را نادرست دانست.

آقای ترامپ گفت:‌ "آنها به شدت لطمه دیده اند. مشخص است ارقامی که گزارش کرده اند، درست نیست. اما اگر کمک بخواهند، به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز داشته باشند... ما قطعا آماده کمک به آنها هستیم."

آقای ترامپ در ادامه گفت:‌ "آن چه آنها باید انجام دهند این است که باهوش باشند و با ما به توافق برسند."

دونالد ترامپ مجددا جان کری، وزیر امور خارجه دولت باراک اوباما را متهم کرد که نمی خواهد ایران و آمریکا به توافق برسند.

او همچنین ایران را متهم کرد که به امید تغییر رییس جمهوری آمریکا در انتخابات پیش رو از توافق با دولت او خودداری می کند.

آقای ترامپ گفت:‌ "آنها احتمالا فکر می کنند که می توانند صبر کنند تا شاید بایدن پیروز شود و آنها آمریکا را صاحب شوند."

جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران یکشنبه در پاسخ به اعلام آمادگی پیش تر دونالد ترامپ برای ارسال دستگاه تنفس مصنوعی به ایران، در توییتر نوشت آمریکا بهتر است از مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر خودداری کند.

Zarif Tweet

آقای ظریف نوشت:‌ "ایران تا چند ماه دیگر صادرات دستگاه های تنفس مصنوعی را آغاز می کند. شما فقط لازم است از دخالت در امور کشورهای دیگر، به خصوص کشور من خودداری کنید. باور کنید ما از هیچ سیاستمدار آمریکایی مشورت نمی گیریم."

این بار اول نیست که آقای ترامپ یا مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا از آمادگی برای کمک به ایران برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا صحبت می کنند.

اما دولت آمریکا می گوید مخالف انتقال پول نقد به ایران است زیرا به گفته آنها حکومت ایران در صورت دریافت پول آن را برای فعالیت هایش در دیگر نقاط خاورمیانه هزینه خواهد کرد.

ایران با رد پیشنهاد کمک آمریکا خواستار رفع تحریم های این کشور شده است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید