25
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 Thursday 25 April 2024 16 شوال 1445

رئیس سازمان حفظ نباتات ایران، روز یکشنبه ۳۱ فروردین/ ۱۹ آوریل، از حمله حجم بسیار گسترده‌ ملخ‌های صحرایی به کشور خبر داد

ایران

محمدرضا درگاهی، رئیس سازمان حفظ نباتات ایران، روز یکشنبه ۳۱ فروردین/ ۱۹ آوریل گفت که در ۱۵ روز آینده حجم بسیار گسترده‌ای از ملخ‌های صحرایی به این کشور و بویژه به استان‌های جنوبی بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان حمله خواهند کرد.

 درگاهی، روز یکشنبه گفت: «حمله این آفت در روزهای آینده از شرق هندوستان و پاکستان با شدت بیشتری صورت می‌گیرد و با توجه به اینکه در شبه جزیره عربستان در حال حاضر مراتع و عرصه‌های کشاورزی پوشش گیاهی ندارند از طرف شمال شرق آفریقا که هم اینک کانون‌های تخلیه‌شده دارند با حجمی بیشتر از سال ۹۸ به سمت جنوب کشور ما هجوم می‌آورند.»

درگاهی گفت: «این آفت به مراتع و عرصه‌های زراعی و باغی حمله می‌کند که در صورت عدم کنترل و مهار آن، خسارت جبران‌ناپذیری در پی دارد.»

پیشتر محمد رضا درگاهی، رییس سازمان حفظ نباتات ایران، از عربستان سعودی در زمینه مبارزه با ملخ صحرایی انتقاد کرده بود و خواستار اخطار سازمان فانو به عربستان سعودی شده بود.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید