29
دوشنبه, آوریل
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 Monday 29 April 2024 20 شوال 1445

خرافات یا حکمت ؟

ایران

رحمت فتحعلی باغنی یک پزشک طب سنتی درباره راهکار‌های طب سنتی به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت : حکمای قدیم با لفظ ویروس آشنا نبوده، اما تحت عنوان عوامل غریبه به مقابله با آن می‌پرداختند آن‌ها سیستم ایمنی بدن را علیه عوامل خارجی تقویت می‌کردند و در کنار تقویت سیستم ایمنی به عامل خارجی حمله می‌کردند.

او گفت : این درمان‌ها بسیار موفق‌تر از دارو‌های رایج شیمیایی است و تا هنگامی که بیمار شرایط ضروری بستری را پیدا نکند از نظر اکسیژن رسانی و دستگاه تنفسی نیازی به بیمارستان ندارد.

این پزشک طب سنتی افزود: در همین راستا علاوه بر ذکر استغفار و ۱۰۰ مرتبه صلوات و سایر اذکار توصیه شده، رعایت نکات پیشگیری و اصول بهداشتی توصیه می‌شود.

فتحعلی باغنی گفت: جوشانده پایه ضد ویروس شامل آویشن، مرزنجوش، نیلوفر، چای کوهی، اسطوخودوس، گل ختمی، تخم گشنیز، پنیرک، قدومه و سپستان از هر کدام به مقدار مساوی مخلوط و با آسیاب نیم کوب شود روزی سه مرتبه هر بار یک قاشق غذاخوری با دو لیوان آبجوش ولرم جوشانده تا مقدار یک لیوان از آن باقی بماند پس از این مرحله صاف کرده و میل شود که در صورت تمایل می‌توانید آن را با نبات یا عسل شیرین کرد.

او با بیان اینکه بر حسب نیاز به این نسخه می‌توان دارو‌ها را کم یا زیاد کرد، افزود: خوردن عرقیات یا دمنوش نعناع، آویشن و مرزنجوش به تنهایی یا با هم روزی شش بار و هر بار یک استکان و عرقیات پونه، زوفا و کاکوتی نیز مفید هستند.

این پزشک طب سنتی با اعلام اینکه در مواقع تب بالا از مصرف گرمیجات قوی مثل سیر، سیاه دانه، دارچین، زنجبیل و … پرهیز شود، زیرا گرمی مضاعف فرد را ناتوان می‌سازد، گفت: در صورت تب بالا آب لیمو شیرین و آب سیب با هم یا به تنهایی با عرق بید مشک مخلوط و حداقل روزی شش استکان میل شود.

او گفت: رژیم غذایی سوپ سبزیجات که توصیه می‌شود در آن از گشنیز با گوشت مرغ یا خروس خانگی یا بره به علاوه کدو حلوایی، شلغم و زردک یا هویج، آش گندم و نخود و سبزیجات بیشتر استفاده شود که در مواقع تب بالا گوشت مصرف نشود و سوپ و آش بدون گوشت و ساده میل شود.

این پزشک طب سنتی افزود: حداقل روزی سه لیوان آب جوش ولرم همراه با عسل و لیمو ترش تازه به همراه پالپ آن بلافاصله میل شود و در صورت تنگی نفس شربت آبلیمو عسل همراه با خاکشیر میل شود.

فتحعلی باغنی ادامه داد: یک واحد سیاه دانه همراه چهار واحد عسل به صورت ناشتا و دم کرده دارچین با عسل روزی یک لیوان به ویژه برای پیشگیری بسیار مهم است، در محل استراحت و بستری بیمار مرتب گیاهان نظیر نعناع، آویشن، تخم گشنیز، اکالیپتوس، مرزنجوش، اسطوخودوس و … جوشانده شود.

او افزود: روغن سیاه دانه را مرتب به پیشانی محل، سینوس‌ها و داخل بینی بمالید که در افراد سالم نقش پیشگیری دارد همچنین قطره بنفشه را صبح و شب در بینی بچکانید، همچنین گلاب در هوای تنفسی بیمار مرتب اسپری شود و پس از آن بیمار نفس عمیق بکشد و در حد توان نگه دارد.

این پزشک طب سنتی گفت: به هیچ عنوان در محلی که بیمار حضور دارد یا در حضور سایر افراد از وایتکس، الکل و … استفاده نشود، زیرا به شدت آسیب زا است، در صورت نیاز محل خالی شود و پس از ضدعفونی کردن محیط تا چند ساعت بعد از ضدعفونی شدن و مناسب شدن هوا فردی وارد نشود .

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید