19
جمعه, آوریل
جمعه 31 فروردين 1403 Friday 19 April 2024 10 شوال 1445

تظاهرات صدها پناهجو در لسبوس از ترس ابتلا به کرونا

ایران

در اردوگاه‌های پناهندگی جزایر یونان موارد متعدد ابتلای ساکنان آنها به کرونا تشخیص داده شده است. در میان ساکنان جزایر هنوز مبتلایی گزارش نشده اما تظاهرات پناهجویان درون کمپ‌ها نشان می‌دهد چه ترس هولناکی بر آنجا حاکم است.

 

پناهجویان اردوگاه‌های جزایر لسبوس، ساموس و خیوس یونان مدت‌هاست در شرایطی اسفبار بسر می‌برند. اما اکنون چند هفته است که اپیدمی کرونا هم به بدبختی‌های آنان اضافه شده است. رسانه‌های خبری محلی و فرستنده رسمی منطقه روز چهارشنبه سوم اردیبهشت (۲۲ آوریل) گزارش کردند که صدها تن از ساکنان کمپ لسبوس در مقابل در ورودی آن تجمع کرده و راه آن را بسته‌اند. آنها بر پلاکادهای خود نوشته‌اند: «آزادی برای همه! کرونا ما را تهدید می‌کند».

گروه نجات دریایی "Iuventa10" نیز در توییتر خود عکس‌ها و ویدیوهایی از این تجمع منتشر کرده است. در این تصاویر پناهجویانی دیده می‌شوند که برخی‌شان ماسک زده‌اند، بر زمین نشسته‌اند و خیابان را مسدود کرده‌اند. در روزهای اخیر در سه کمپ پناهجویان در جزایر یونان موارد زیادی بیمار مبتلا به کرونا تشخیص داده شده است. ساکنان این کمپ‌ها قرنطینه شده‌اند.

بنابر گزارش رسانه‌های محلی حرکت اعتراضی پناهجویان اقامتگاه جزیره لسبوس به این دلیل است که قرار است روز شنبه آینده ۱۵۰۰ نفر از ساکنان موریا که عمدتا افراد سالمند و بیمار هستند به یونان منتقل شوند. بنابر آنچه دولت اعلام کرده از کمپ‌های خیوس و ساموس نیز ۹۰۰ نفر به یونان منتقل خواهند شد. حالا جوان‌ترها اعتراض کرده‌اند که آنها نیز باید به یونان منتقل شوند.

حدود ۴۲ هزار پناهجو در اردوگاه‌های موقت جزایر یاد شده مستقرند، در حالی که ظرفیت این اردوگاه‌ها حداکثر هشت هزار نفر است. پناهجویان در لسبوس، خیوس و ساموس در محیطی غیربهداشتی و بدون حداقل امکانات زندگی می‌کنند. این سه جزیره دروازه ورود به خاک اروپا محسوب می‌شوند و بسیاری به امید رسیدن به اروپا این مسیر را انتخاب می‌کنند.

اردوگاه‌های این جزایر ظاهرا برای اسکان موقت پناهجویان درست شده‌اند. خواست سکنه این است که دولت آتن هرچه زودتر متقاضیان را به نقاط دیگری منتقل کند و این اردوگاه‌ها را ببندد. حضور سنگین پلیس و نیروهای امنیتی، در کنار انتظار طولانی برای تقسیم و توزیع به جایی دیگر، ساکنان این اردوگاه‌ها را مستعد خشونت‌ کرده است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید