20
شنبه, آوریل
شنبه 1 ارديبهشت 1403 Saturday 20 April 2024 11 شوال 1445

هشدار دوباره ترامپ: هر قایق ایرانی که نزدیک کشتی‌های ما شود آن را منهدم مى‌كنيم

ایران

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه 23 آوریل در یک کنفرانس خبری در واشینگتن بار دیگر سپاه پاسداران ایران را تهدید کرد که چنانچه قایق‌هایشان در آب‌های خلیج به ناوگان دریایی آمریکا نزدیک شود، نیروی دریایی آمریکا آنها را منهدم خواهد کرد.

 ترامپ در این مصاحبه گفت:«ما این عملکرد (نزدیک شدن قایق‌های سپاه به ناوگان دریایی آمریکا) را قبول نخواهیم کرد، اگر آنها این کار را انجام دهند، اگر کشتی‌های ما خدمه و دریانوردان شجاع ما را در معرض خطر قرار دهند، من این اجازه را به آنها نمی‌دهم و آنها را منهدم خواهیم کرد».

ترامپ اظهار داشت: «این یک تهدید است، وقتی آنها مسلح باشند سلاح‌هایی نباید دست‌کم گرفت روی قایق‌های خود نصب کردندو به کشتی‌های ما نزدیک می‌‌شوند، آنها را هدف قرار خواهیم داد».

ترامپ افزود: «این مسئله در زمان دولت اوباما چندین بار رخ داد من در آغاز شروع کارم این دستور را دادم و هیچ اتفاقی نیفتاد و آنها خوب رعایت کردند و مشکلی وجود نداشت. اما متوجه شدم که دوباره این کار (مزاحمت) را انجام دادند».

رئیس جمهوری آمریکا بامداد چهارشنبه نیز در توییتی نوشت: «دستور دادم اگر قایق‌های ایرانی برای ناوهای نظامی ما مزاحمت ایجاد کنند، آنها را هدف قرار دهند».

اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در خصوص تهدید قایق های ایرانی یک هفته پس از گزارش نیروی دریایی آمریکا بیان می‌شود که در آن از مزاحمت قایق‌های تندرو سپاه و عملکرد غیر حرفه‌ای و خطرناک آنها هنگام نزدیک شدن به ناوگان آمریکایی خبر داده بود.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده بود که روز 15 آوریل یازده قایق تندرو نیروی دریایی سپاه به ناوگان دریایی در شمال آب‌های خلیج نزدیک شدند و با رفتاری «غیرحرفه‌ای» و «خطرناک» با سرعت زیاد از جلو و عقب کشتی‌های جنگی آمریکایی رد شدند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید