25
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 Thursday 25 April 2024 16 شوال 1445

صادق خان شهردار لندن

ایران

- صادق خان شهردار لندن این ادعای رسانه‌های داخل ایران را که وی به حناچی گفته است جمهوری اسلامی بهتر از بریتانیا در برخورد با بحران کُرونا عمل کرده است، تکذیب کرد!

 نازنین انصاری – دفتر شهردار لندن ادعاى برخى رسانه‌هاى جمهورى اسلامى را در مورد اینکه صادق خان به شهردار تهران گفته است که دولت جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با بیمارى ‌کُرونا «موفق‌تر از ما عمل کرده» را تکذیب کرده است.

این شایعه بعد از گفتگوى پیروز حناچى شهردار تهران و صادق خان در فضاى مجازى ( Skype) از سوى خبرگزارى مهر و تهران تایمز وابسته به این خبرگزارى منتشر شده است.

در این گزارش آمده شهردار لندن مى‌گوید: اغلب اقدامات دولت بریتانیا براى کنترل و مقابله با گسترش ویروس کووید١٩ مشابه روش‌هاى مورد استفاده مسئولان بهداشت و درمان ایران براى غلبه به این ویروس پیشرفته‌تر و نتیجه‌بخش‌تر از نحوه مداواى بیماران مبتلا به ‌کُرونا در انگلستان بوده است!

به دنبال انتشار این قبیل نقل و قول‌ها از سوى رسانه‌هاى داخل ایران، سخنگوى صادق خان در پاسخ به پرسش کیهان لایف از انتشارات کیهان لندن اعلام کرده: آنچه از قول شهردار پایتخت انگلستان در رسانه‌هاى ایران درج شده، برداشتى نادرست از گفتگوهاى آقاى خان با همتاى تهرانى خود بوده که به تقاضاى وزارت خارجه بریتانیا براى مبادله تجربیات طرفین در برخورد با این ویروس خطرناک صورت گرفته بوده است.

Sadiq Khan 1

سخنگوى شهردار لندن اضافه کرده: تهران پیش از شیوع بیمارى ‌کُرونا در بریتانیا مورد حمله این ویروس قرار گرفته بود. ضمن آنکه در جریان گفتگو میان دو شهردار صحبتى از چگونگى و نحوه سرکوب کووید١٩ در دو کشور به میان نیامده است.

هنوز معلوم نیست چرا وزارت خارجه بریتانیا از شهردار لندن خواسته بود با همتاى ایرانى خود درباره ویروس ‌کُرونا صحبت کند یا اینکه کدامیک از دو طرف براى تبادل نظر در این زمینه پیشقدم شده است.

گفته مى‌شود پیروز حناچى در روزهاى اخیر و با شروع ماه رمضان با شمارى از همتایان خود تماس داشته و در ارتباط با موضوعات مورد علاقه طرفین گفتگو کرده است.

سخنگوى شهردار لندن یادآور شده: صادق خان در جریان تماس با شهردار تهران درباره نازنین زاغرى، رنج‌ها و مرارت‌هایى که در این سال‌ها در زندان ایران بر او رفته نیز صحبت کرده است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید